Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Låser dere døren når dere er hjemme?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-10, 19:29   #41
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Låser dere døren når dere er hjemme?

Vi låser kun om natten.

Gammel 28-08-10, 19:38   #42
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg låser alltid. Dvs, nå som storebror har begynt å gå litt ut og inn når han leker alene ute, står døra oppe når han er ute, men da er jeg alltid i stua eller på kjøkkenet og ser nærmest utgangsdøra.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 19:47   #43
Slettet bruker
Passiv

Standard

Nei. Men vi bor nesten på landet, og har påpasselige naboer.

Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 19:49   #44
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Låse om natta, men ikkje om dagen. Da hender eg ikkje låser om eg skal ein liten tur i nabolaget, særlig om eldste ikkje er heima, og ikkje har med nøkkel. I dag låste me når me drog heimanfra, bare for å finna ut at vaskeromsdøra stod på vid vegg når me kom heim. Jaja..

Gammel 28-08-10, 20:15   #45
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jepp, låser alltid på ren autopilot.

Gammel 28-08-10, 20:16   #46
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Vi låser kun om natten.

Samme her.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 20:45   #47
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Om natten er det låst.
Og om vi alle er i kjelleren, type bare jeg og Knerten hjemme, og jeg legger/bader ham, eller bare meg, i dusjen.

Ellers er det bare den lille yttergangen mellom stua og ute, men vi bor i et fredelig borettslag og har aldri opplevd fremmede inne.

Gammel 28-08-10, 20:46   #48
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, bare om natten. Men vi bor sånn til at de få gangene det kommer noen hit, er det nesten uten unntak velkomne gjester. Men jeg låser når jeg er alene hjemme.

Da vi bodde i byen, låste vi alltid. Som barn opplevde jeg at noen forsøkte å bryte seg inn mens jeg var alene hjemme (i Oslo sentrum). Jeg skrudde på musikk for fullt og de forsvant. Det var ikke moro.

Gammel 28-08-10, 20:50   #49
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjelden eller aldri på dagtid, alltid på natten. Jeg er så sløv at jeg har feks gjort meg mye møye med å låse gatedøren når jeg følger i barnehagen, mens inngangen til vaskerommet og verandadøren er ulåste og vinduene i andre etasje står på vid vegg.

I Oslo pleide jeg å låse døren ut i gangen. Vi bodde i første og det kunne hende noen tok i døren.

Gammel 28-08-10, 20:52   #50
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, sjelden hvis vi er hjemme på dagtid, men vi låser alltid på natta. Når mannen er borte pleier jeg låse på kveldene - i god tid før jeg legger meg.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 20:55   #51
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er sjelden vi låser om dagen. (Ikke at det ville hjelpe noe videre heller; her renner ungene inn og ut hele dagen.)

Det er et ganske snilt nabolag, og naboene er jeg i alle fall ikke redd for.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 21:10   #52
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er et ganske snilt nabolag, og naboene er jeg i alle fall ikke redd for.

Altså, jeg er jo heller ikke redd for naboene, og jeg bor i et "snilt" nabolag. Men det var heller ikke noen nabo som kom inn i ettermiddag. Det har vært noen stygge tilfeller av hjemmerani området i det siste, så helten ringte politiet da han kom hjem rett etterpå. De sendte en bil direkte, så de tok det på alvor.

Gammel 28-08-10, 21:10   #53
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Når ungene er inne er det låst. Er de ute, er døra åpen. Vi har inngang i sokkeletasjen og merker ikke om noen kommer inn
Bor i et lite byggefelt der vi kjenner alle.

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 21:14   #54
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Usj, ekkel opplevelse !

Jeg låser kun når jeg skal ut av huset, eller hvis jeg skal jobbe i hagen med noe som bråker. Om jeg er alene hjemme og skal i dusjen hender det jeg låser også. Det er unger og naboer ut og inn her hele dagen og døra er rett ved siden av stua, så vi ser og hører alt som skjer. Min eneste skrekk er om noen av ungene glemmer å låse bakdøra som går ned i kjelleren, der kan en lett snike seg ned uten å merkes.

Gammel 28-08-10, 21:18   #55
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Vi har som oftest åpent om dagen, men av og til låser vi, jeg får helt angst når leikekameratene til Frøkna plutsetlig står i stua. Om natta låser vi alltid. Men vi bor innerst i en rolig blindvei, så det er vel ikke av sikkerhetsgrunner vi av og til låser på dagen.

Gammel 28-08-10, 21:20   #56
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

safran: Det hørtes ut som ei som skulle stjele ja. Jeg ville ringt politiet og sagt fra at det er folk i området som prøver å stjele på den måten.

Vi låser stort sett døra, selv om vi er hjemme. Og hvertfall når vi er i hagen, da døra er ut mot veien og hagen er på andre siden av huset.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 21:27   #57
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Æsj, for en guffen opplevelse!

Vi er sløve. Låser om natta da.

Gammel 28-08-10, 21:35   #58
Hulda

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Låser dere døren når dere er hjemme?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg pleier å gjøre det, men nå hadde de andre dratt på shopping uten å låse døren, mens jeg var igjen. Det ringte nettopp på døren, og på de sekundene jeg brukte på å komme meg frem dit, hadde et damemenneske klart å åpne døren og var på vei inn! Hun så meg, og sa gebrokkent "Oh, I'm sorry", og gikk ut igjen og hastet ned veien. Eh?

Ingen hyggelig opplevelse. Jeg klarer ikke fri meg fra tanken om at dette slett ikke var noen misforståelse, men snarere et forsøk på innbrudd. Tenk om dette hadde skjedd mens jentene var alene hjemme?! De hadde jo blitt vettskremte!

WHAT?

Fy søren, hva slags damemenneske var det da...
Sikkert et forsøk på innbrudd ja.

Ja, jeg låser døren stort sett alltid.

Gammel 28-08-10, 22:37   #59
Jeanett
5barns mamma

Jeanett sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Vi bor i blokk og låser alltid. Først så låste vi mest pga av at tøffingen syntes det var utrolig morsomt å løpe ut i gangen og i trappene, nå låser vi fordi det føles tryggest og best.

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 22:40   #60
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Ja, stort sett alltid. Har hatt et par episoder med ikke spesielt hyggelige folk på døra.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:01.