|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?Jeg er svært økonomisk anlagt og har en jente og en gutt. Jeg kunne godt tenke meg å kjøpe allværsjakker som kunne arves videre. Det har vist seg å ikke være så lett siden (særlig snuppa) er bevisst på hva hun har på seg. Hun kunne gått med på å bruke noe som var brunt eller grønt så lenge hun fikk stæsje det opp med en lilla lue og votter. Men nå må jeg kjøpe alt nytt hver gang, for jeg synes det er svært lite unisex-klær.
|
|
|
|
#82 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?Ikke jentete. Jeg kunne fint kjøpt den til mine jenter, men hadde jeg hatt en gutt kunne jeg fint kjøpt sånn til han også. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?
Nei, ikke så nøye. Spm mitt var bare om denne modellen er laget for jenter eller gutter. |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
I følge Bergans websider er dette guttevarianten. Jentevarianten ser slik ut; |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Glamorøs
|
Det må jo være en grunn, ellers hadde du jo ikke kommet på å spørre om den var jentete.
Er det så viktig egentlig? Bør du ikke heller se barnet den er ment for? Er den fin til en jente er det revnende likegyldig om produsenten har tenkt på en gutt, eller omvent. Eller om produsenten for en gangs skyld har kun tenkt på barn, ikke kjønn.
|
|
|
#88 |
|
Erfaren
![]() ![]() |
Huff at jeg skulle være så dum å starte denne tråden.... |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Erfaren
![]() ![]() |
Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?Jeg får skrive det samme som i den andre tråden om gutteting og jenteting: |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Slik Bergans presenterer jakken, så er det tydeligvis guttemodellen. Når det er sagt så er den såpass nøytral at det overrasker meg ikke om jenter også velger en slik jakke. Mange jenter vil være fine i en slik jakke. Men er du usikker så velger du jo bare noe annet. Det er en dyr jakke ja, så sånn sett bør vel både mor og sønn være sikre begge to på at de liker den. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Glamorøs
|
Må du kjøpe noe han ikke har sett på selv da? Han kan vel heller ta avgjørelsen selv. Det er sunt.
|
|
|
#94 |
|
Drømmer
|
Jeg sa jo at jeg fint kunne kjøpt den til min pode, han har klær i alle slags farger og varianter. Kjøpt på både jente og gutteavdeling, så jo for min del gjelder det jeg sa. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Erfaren
![]() ![]() |
Han får selvfølgelig være med på å bestemme om han vil ha jakka eller ikke, men jeg liker kvaliteten til Bergans til den bruken vi trenger den til, og jeg har ikke funnet en annen jakke enn denne til han til denne prisen. |
|
|
|
|
|
#96 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?Både Lillevenn (jente) og bestekompisen (gutt) har denne jakken. LilleVenn hater rosa og ville aldeles ikke ha jentevarianten. Jeg synes dette er en jakke som passer både til jente og gutt. |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Leser
|
Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?Jeg synes jakken var jentete i den forstand at jeg godt kunne ha brukt den selv (i rett størrelse vel og merke!
|
|
|
#98 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?Det var da voldsomt til engasjement
Nå synes jeg du overfortolker en bitteliten smule, gitt. Min holdning er at jeg ikke har råd til å kjøpe klær til barna som de ikke vil bruke. Jeg har 4 barn, hvorav eldste er jente. Jeg har ikke tall på antall "duste-diskusjoner" jeg har hatt med min sønn om hva han kaller jentete og hva som faktisk er det -særlig med tanke på å arve ytterklær og sportsklær. Jeg har bare innsett at i en viss alder er gutter helt "idjåtter" når det gjelder å være redd for at noe skal se jentete ut. For min pode, inntraff det omtrent samtidig som skolestart. Før det, syntes han rosa og lilla var nydelige farger (og jeg kjøpte selvsagt klær i de fargene til ham), det var helt greit å leke med dukker osv. Jeg synes det er helt idiotisk at både kles- og lekemarkedet er så kjønnsdelt, og prøver virkelig å innprente gode holdninger i barna mine (som for eksempel å kjøpe "jentefarger" på klærne og bevisstgjøre ungene på at type leker, filmer, spill osv ikke er bare for jenter eller gutter), men det hjelper ikke så mye akkurat i den alderen han er i nå (han går i 6. klasse). Jeg synes det både blir dumt og rart å tillegge oss de meningene du skriver her, og jeg tror også at du kanskje vil se på det litt annerledes når sønnen din blir noe eldre. Som jeg skrev i mitt første innlegg, synes jeg jakka er unisex opptil en viss alder, men så tror jeg mange gutter ville synes den har for feminine detaljer, og dermed ikke ville brukt den. DET var det jeg ville formidle til trådstarter, så hun kunne unngå å bruke masse penger på en jakke som kanskje ville blitt hengende i skapet. |
|
|
|
|
|
#99 |
|
|
Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?Det blir ikke mindre press på barna når foreldrene gir etter for "det er jentefarge/guttefarge"-sutring. |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Erfaren
![]() ![]() |
Takk!! Endelig en som forstår hva jeg mener !!! |