Sv: Denne er jeg spent på jussen i
Opprinnelig lagt inn av Orw, her.
Når denne familien har hatt store problemer med å få hjelp fra barnevernet før når faren har hvert på sitt voldeligste. Er det ikke så rart at man ikke stoler på dem. Når han holder to jenter som ikke får gå ut å møte moren når de har avtale om det. Når politiet blir ringt etter og ikke gidder å be faren sende hjem jentene selv om han ikke har foreldre rett. Dette er en far som har tapt retten til å møte sine barn uten en verge. Man kan ikke bare bestemme seg for å beholde to barn det er en rettskjennelse på at han ikke har rett på.
Jeg synes det er skikkelig utidig å utlevere noen på denne måten. Har de sagt ja til å bli utlevert slik? Hvis du virkelig kjenner disse menneskene burde du kanskje heller bare holdt deg til at saken hadde flere sider som ville komme frem etter hvert fremfor å brette ut om andre menneskers private ting. 
Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.
Jeg prøver ikke å gjøre meg vanskelig. Du påstår at det er far som ønsker å ha omsorgen for jentene. Jeg sier at det kan være at det er jentene som ønsker å være hos han. Hvis det er slik, så er det ikke far som ønsker å overta den daglige omsorgen. Da er det jentene som ønsker å være hos ham.
Det spiller ingen rolle om jentene ønsket å være hos ham aldri så mye, det er ikke den måten man gjør det på! Man bedriver IKKE selvtekt i barnefordelingssaker! Barn skal ikke måtte ta slike avgjørelser der de kan havne i en interessekonflikt, det skal retten gjøre for dem.
Du hadde jo bastant tatt fars side fra starten av, uten å i det hele tatt tenke på muligheten for at det var han som hadde gjort noe galt her.
Hele saken er nitrist, og jeg håper virkelig at det blir gjort noe med lovgivningen på dette området snart.