Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

USA - Trenger tips fra dere erfarne

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-10, 22:52   #21
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: USA - Trenger tips fra dere erfarne

Denne tråden ser jeg at jeg må abonnere på ...

Noen tips på om man bør henvende seg til et utleiefirma for leilighet/hus eller er det ok å leie privat?

Jeg fant flybilletter neste sommer, juni, for 21.000,- ca non-stop fra Oslo til Philadelfia tror jeg det var ...

Gammel 04-08-10, 15:37   #22
Ivrig
På farten igjen

Ivrig sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Ivrig er litt kul
Standard

Dersom dere skal leie bil over lengre tid, og vurderer å leie gjennom AVIS, bør dere melde dere inn i Avis Preffered før dere reiser.
Da vi gjorde det før vi dro på road trip i California for noen år siden, fikk vi en gratis oppgradering på en ønsket billeie. Vi valgte å benytte den på road trip'en, og fikk en mye fetere bil med GSP og hele pakka (de hadde ikke bilklassen over den vi hadde booket, så vi ble oppgradert ganske saftig), mens vi betalte for den bilklassen vi opprinnelig hadde bestilt

Ville også sjekket Craigslist for leie av leilighet. Det er hovedsaklig langtids-leie, men det er også mulig å finne korttids-leie, mener jeg å huske.

Sist redigert av Ivrig : 04-08-10 kl 15:43.
Ivrig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 15:38   #23
Ivrig
På farten igjen

Ivrig sin avatar

Ivrig er litt kul
Standard

Ble visst så ivrig at jeg postet dobbelt opp

Gammel 08-08-10, 20:55   #24
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Vi har snakket litt sammen i det siste og kan se ut til at vi ønsker å reise til en av de små kystbyene 1time fra Orlando. På vestsiden.

Hvordan er det med bilseter i USA? Kan vi bruke egen babybilstol eller er det ikke lov? Er det mye stress å ta med egen stol?

Funnet ut at 1,5km fra flyplassen ligger en Target butikk hvor man kan få beltestol til 45$ og babystol med vogn til 140$. Beltestol kommer vi nok til å kjøpe uansett. Men er kansje bedre å ta med egen maxi cosi? Selv om en Graco stol fra usa nok er mer en godt nok så er det jo unødvendige penger.

Som sagt er jeg ikke gravid engang enda.. Men er så gøy å planlegge. Sjekke priser og snakke om det. Dette er noe jeg virkelig har lyst til.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 21:01   #25
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Husk aa google ogsaa paa hurricane season dit du vil. Det er ikke alle steder det er like hyggelig aa vaere selv om det er varmt...

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 11:11   #26
Ivrig
På farten igjen

Ivrig sin avatar

Ivrig er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Hvordan er det med bilseter i USA? Kan vi bruke egen babybilstol eller er det ikke lov? Er det mye stress å ta med egen stol?

Som sagt er jeg ikke gravid engang enda.. Men er så gøy å planlegge. Sjekke priser og snakke om det. Dette er noe jeg virkelig har lyst til.

Endelig noen som har skjønt det . Planlegging er jo halve moroa :kidoki:!

Angående å ta med eget bilsete kan det være litt stress. Du får det mest sannsynlig ikke inn på flyet som håndbagasje, og må daa sjekke det inn. Et innsjekket bilsete ville jeg ikke vært så veldig begeistret etter å bruke etterpå. Spesielt ikke etter å ha sett hvordan bagasjen behandles i USA. Skal du være garantert å få det inn på flyet må du kjøpe egen barnebillett til poden (ergo ikke spedbarnsbillett, men barnebillett). Da sitter poden i barnesetet hele veien. Vi gjør det selv når vi skal fly lengre strekninger, selv om det selvfølgelig koster ekstra. På en så lang strekning er det mulig det heller vil lønne seg å kjøpe sete der

En ting til som slo meg er at en del flyselskaper har begrenset med sånne hengevugger du kan ha babyen liggende i på overfarten. Da er det førstemann til mølla som gjelder

Gammel 09-08-10, 11:19   #27
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Kan godt være at det lønner seg å kjøpe sete der borte ja. Selv om det sikkert er mye mer behagelig å ha eget sete til en baby så man slipper å ha den på fange så lenge.

Leste på et annet forum (googlesøk) at man kan spørre på flyet når man kommer ombord om det finnes ledige seter så kan man få bruke det.

Men er det lov å bruke norske bilseter i USA? Det er jo ikke lov å bruke amerikanske seter i Norge. Men kansje reglene er anderledes når man er på ferie?

Gammel 09-08-10, 11:38   #28
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo ikke lov å bruke amerikanske seter i Norge

Jo, det er det vel? Det er ulike standarder fra kontinent til kontinent, så seter laget i Europa er ikke alltid godkjent i USA og omvent, men det betyr ikke at de ikke er lov å bruke. Hvor har du lest dette?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 11:46   #29
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Jeg har lest at vist sete ikke er godkjent for USA kan man ende opp med å ikke få noe igjen på forsikkringen.

Gammel 09-08-10, 11:54   #30
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lest at vist sete ikke er godkjent for USA kan man ende opp med å ikke få noe igjen på forsikkringen.

Ja, det stemmer nok. Men det betyr ikke at det er ulovlig, som i forbudt. Jeg ville nok heller vært bekymret for personen oppi setet.

Det finnes for øvrig seter som selges både i USA og Europa.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 18:23   #31
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Vet maxi cosi cabriofix selges begge steder. I dag fant jeg flybiletter ned til 3500kr biletten. Der man måtte betale 1200 for baby. Finner jeg sånne priser når vi reiser blir det garantert eget sete og egen bilstol på babyen.

Gammel 09-08-10, 19:42   #32
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje du bør bli gravid, få baby og få permisjon først? Sånn før du surfer priser på både billetter og seter?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 19:44   #33
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Du tuller nå sant?

Gammel 09-08-10, 19:49   #34
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eh...nei? Prisene på billetter og barneseter forandrer seg stadig vekk. Om du vil planlegge et ordentlig budskjett, så trenger du jo å vite om turen blir i 2011 eller i 2014.

Men nå er jeg sikkert preget av at jeg endelig har klart å leve litt her og nå, og max planlegge sommerferien neste år.

Gammel 09-08-10, 19:52   #35
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kan virkelig anbefale området vi bodde i i Florida, i Orlando, Kissimmee. Vi bodde først på Tuscana Resort. Leilighetende var flotte og virkelig digre! Skal laste opp bilder til deg, så får du se.

Så leide vi hus, et stort og herlig et. Men vi var 12 stykker også da, så da lønte det seg kontra hotell.

Gammel 09-08-10, 20:02   #36
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Håper det blir våren 2012. Har sjekka priser for mars 2011 for å finne sånn ca.
Jeg vet godt at jeg ikke kan sette skikkelig budsjett med prisene jeg finner nå. Men det gir er lite bilde av hvordan ting er.

Jeg var ironisk i sted

Gammel 09-08-10, 21:17   #37
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Leiligheten på Toscana resorts:

Gammel 09-08-10, 22:06   #38
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Det så kjempebra ut LilleLeo.

Gammel 11-08-10, 13:57   #39
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ai, den leiligheten så fin ut, LilleLeo.
Link??

Gammel 11-08-10, 14:31   #40
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Jeg var ironisk i sted

Åh.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:06.