Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Abort

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du for/mot retten til selvbestemt abort?
For 50 35,21%
Mot uansett 11 7,75%
For hvis man søker en nemnd som vurderer den enkelte 5 3,52%
For så lenge det blir utført innen uke 12 65 45,77%
For så lenge det blir utført innen uke 9 11 7,75%
Deltakere: 142. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-07, 23:08   #1
m|nken
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Abort

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Jeg har argumentert for hvorfor.

Jeg er litt nysgjerrig på om du ser noen ulemper ved å utvide abortgrensen til uke 16?

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 00:36   #2
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Jeg er litt nysgjerrig på om du ser noen ulemper ved å utvide abortgrensen til uke 16?

Strengt tatt ikke. Jeg har tiltro nok til at de aller, aller fleste kvinner er i stand til å ta et ansvarlig valg. Det er et fåtall av kvinner som velger abort som prevensjon, selv om det selvfølgelig finnes et og annet unntak.

Siden det tydeligvis er en del som ikke har forstått det: Jeg er motstander av en en nemd skal avgjøre hvem som får lov og hvem som ikke får lov til å ta abort i perioden mellom uke 12 og uke 16. Det må være opp til hver enkelt å avgjøre.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 00:42   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Strengt tatt ikke. Jeg har tiltro nok til at de aller, aller fleste kvinner er i stand til å ta et ansvarlig valg. Det er et fåtall av kvinner som velger abort som prevensjon, selv om det selvfølgelig finnes et og annet unntak.

Really?

Så når man unnlater å bruke prevensjon, er da ikke abort prevensjonsmetoden?

Gammel 11-02-07, 00:43   #4
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Really?

Jeg ser ikke på det på samme måte som deg, så nei.

Gammel 11-02-07, 00:46   #5
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser ikke på det på samme måte som deg, så nei.

Så hva er det da? Ops, jeg gadd ikke bruke kondom, blir jeg gravid så får jeg bare ta abort. Hva er definisjonen på denne situasjonen? Som det finnes en god del av.

Gammel 11-02-07, 00:59   #6
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Standard

Så hva er det da? Ops, jeg gadd ikke bruke kondom, blir jeg gravid så får jeg bare ta abort. Hva er definisjonen på denne situasjonen? Som det finnes en god del av.

Jeg synes du forenkler temmelig grovt her. Det er greit å si at det finnes en del mennesker som ikke gidder å bruke prevensjon, men jeg tror likevel at det ikke handler så mye om "ikke gidder" som at man er uheldig. ... og uheldige kan noen og enhver ende opp som.

Nu vel... Jeg har selv aldri vært i den situasjonen at jeg har følt at jeg har måttet ta abort, men jeg er sikker på at det finnes brukere her inne som har følt at det har vært det riktige valget for dem der og da. Jeg synes det er på grensen til ufint å bruke et utsagn som "ops, jeg gadd ikke..." da det på meg virker både fordomsfullt og nedvurderende. Jeg tror ikke at det er et valg man tar med lett hjerte, i hvert fall har de jeg kjenner som har tatt det vanskelige valget gått flere runder før de har tatt beslutningen og jeg tror ikke de så voldsomt annerledes enn alle andre som velger abort.

Uansett, du og andre abortmotstandere mener ditt/deres og jeg mener mitt og jeg ser ingen grunn til å diskutere flisespikkeri. Du er så absolutt i din rett til å mene det du gjør, på lik linje med at jeg er i min fulle rett til å mene som jeg gjør. Jeg har dessuten gjort grundig rede for mitt syn i det første innlegget mitt, inklusive begrunnelser for det jeg står for.

Gammel 11-02-07, 13:32   #7
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns du både forenkler og generaliserer i denne debatten, Sitron. Dermed blir det veldig vanskelig å svare deg så konkret som du tydeligvis ønsker.
Poenget er at det er like mange situasjoner som det er aborter. Dermed må vi ha en lovgivning som i dag.
Jeg tror at de kvinnene som gir faen i prevensjon og bruker abort gjentatte ganger som en lettvindt løsning er i mindretall, og at disse må nås gjennom andre tiltak enn å innskrenke aborttilgangen for hele befolkningen.

Gammel 11-02-07, 00:44   #8
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Really?

Gjelder dette alle som tar abort da?

Gammel 11-02-07, 00:45   #9
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Gjelder dette alle som tar abort da?

Hvor har jeg sagt det?

Svar

Emneord
klassiker

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:01.