Sv: Lillemor har blitt vegetarianer, og jeg trenger hjelp med å finne gode alternativ
Hos oss har det ingen hensikt i å tvinge Tassen i å spise noe han ikke vil. Men vi prøver å lokke ham til å smake. Men dette har med å "ikke like", og ikke det å ikke spise kjøtt.
Selv er jeg veggis pga jeg synes det å spise dyr er å spise lik. Rart nok har jeg ikke den tankegangen når det gjelder fiskeboller og reker .
Men jeg gjør hva jeg kan for å ikke overføre min redsel for likspising til ungene. Jeg serverer hamburgere og kjøttboller, og jeg har "urtbørjare" og falafel som er lik i forkledning. I lasagne har jeg feks bønner på den ene siden og kjøttdeig på den andre. Pizza er også likt og lett å dele.
Å bruke bønner som jeg ville brukt kjøttdeig er genialt. Jeg bruker mest kidneybønner og kikerter. 
Jeg ville ikke akkurat tilrettelagt kostholdet kun for henne. Men jeg ville hatt vegetariske dager for hele familien, og andre dager med kjøtt. Hvis hun da ikke vil spise, så får hun spise tilbehøret da akkurat de dagene. Hun er jo veldig ung, så jeg tenker fase.