Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Uforklarlige hendelser og prester

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-06-10, 15:50   #121
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Uforklarlige hendelser og prester

Mmmm....

Gammel 14-06-10, 15:53   #122
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Flyr magnetene enda, eller hjalp det med kross og prest?

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 15:55   #123
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Mmmm....

Vel, jeg er klar over at man selvfølgelig må være åpen for at det finnes andre livssyn enn Den Norske Statskirke før man klarer å se et problem med at man blander religion, alternativisme, liturgier som skal fjerne spøkelser og barnehagebarn.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 16:00   #124
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingenting får opp temperamentet og saklighetsnivået her på FP som det å nevne ordet prest.

Dette er jeg uenig med deg i. Det er forskjell på å diskutere hvor sannsynlig det er at ånder, poltergeist og overnaturlige ting eksisterer, og det å angripe en prest og kristen tro direkte. Jeg vil også tro at en del prester synes at åndeutdriveren som ble benyttet i dette tilfellet holder på med Litt Rare Ting.

Gammel 14-06-10, 16:51   #125
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Vel, jeg er klar over at man selvfølgelig må være åpen for at det finnes andre livssyn enn Den Norske Statskirke før man klarer å se et problem med at man blander religion, alternativisme, liturgier som skal fjerne spøkelser og barnehagebarn.

Finnes det andre livssyn? Neida, jeg tuller bare. Feil tid, feil sted, feil tråd. Forresten heter det Den Norske Kirke.

Sist redigert av Hondacrv : 14-06-10 kl 16:52. Årsak: Enda mer bull.
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 16:54   #126
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Finnes det andre livssyn? Neida, jeg tuller bare. Feil tid, feil sted, feil tråd. Forresten heter det Den Norske Kirke.

Sant. I stand corrected. På akkurat det.

Gammel 14-06-10, 16:56   #127
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Sant. I stand corrected. På akkurat det.

På akkurat det, foreløpig?

Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 16:57   #128
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

På akkurat det, foreløpig?

Vettuhva, jeg gir meg ikke på noe annet.

Gammel 14-06-10, 17:31   #129
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Men hvorfor synes dere det er så problematisk at de har tilkalt en prest? Jeg tror ikke på ånder, men jeg synes ikke det er problematisk med bønn (det er bare det at jeg ikke tror det virker).

Jeg synes det er problematisk fordi det betyr at de som har tilkalt presten allerede har gjort seg noen formeninger om hva problemet i barnehagen er for noe og hva slags karakter det er av. Man tilkaller ikke presten om man mistenker at det er helseskadelige nivåer av elektromagnetisk stråling. Så for meg blir det like latterlig som å tilkalle presten når sluket er tett.

Gammel 14-06-10, 17:37   #130
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Så for meg blir det like latterlig som å tilkalle presten når sluket er tett.

Ja, det er jeg helt enig med deg i. Men jeg synes ikke det er problematisk av den grunn. Mulig jeg misforstår i diskusjonen eller blander sammen flere utsagn.

Gammel 14-06-10, 19:40   #131
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ja, det er jeg helt enig med deg i. Men jeg synes ikke det er problematisk av den grunn. Mulig jeg misforstår i diskusjonen eller blander sammen flere utsagn.

Utvikling i saken!

Sitat:

Prost i Nord-Gudbrandsdal, Paul Skuland, har har prøvd å roe «energien» i huset, men uten å lykkes. Det bedres en periode, men så er det like ille igjen. Nå spørs det om det må annen ekspertise til for å få bukt med problemet.

Det spørs om det må annen ekspertise til ja.

Men altså, om (og jeg synes ikke det gjelds om man ser ting ligge på gulvet, man må ha sett at det flyr gjennom luften) det faktisk er sånn at flere personer har sett tunge gjenstander fly gjennom luften så er det jo fantastisk kult! Hva er det som skjer? Man må jo finne ut av det! Og nei jeg tror ikke på at det er noen "ånder" som gjør det. Og hvorfor er det skummelt? Om det faktisk er sånn så er det jo bare überkult!

Gammel 14-06-10, 21:15   #132
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Utvikling i saken!

Det spørs om det må annen ekspertise til ja.

Men altså, om (og jeg synes ikke det gjelds om man ser ting ligge på gulvet, man må ha sett at det flyr gjennom luften) det faktisk er sånn at flere personer har sett tunge gjenstander fly gjennom luften så er det jo fantastisk kult! Hva er det som skjer? Man må jo finne ut av det! Og nei jeg tror ikke på at det er noen "ånder" som gjør det. Og hvorfor er det skummelt? Om det faktisk er sånn så er det jo bare überkult!

Selvfølgelig er det skummelt hvis ting flyr gjennom luften! Med mindre tingen er intelligent nok til å unngå hodene til folk. Men ja, du har helt rett, hvis dette virkelig forekommer må jo all verdens ekspertise og måleinstrumenter til stedet asap!

Gammel 14-06-10, 21:40   #133
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er egentlig bare misunnelig. Hvorfor opplever jeg aldri noe dønn overjordisk kult og skummelt? Jeg hadde en gang en venninne som opplevde masse slikt, både ufoer, spøkelser og synske drømmer. Kjempeurettferdig.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 22:01   #134
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg synes det er problematisk fordi det betyr at de som har tilkalt presten allerede har gjort seg noen formeninger om hva problemet i barnehagen er for noe og hva slags karakter det er av. Man tilkaller ikke presten om man mistenker at det er helseskadelige nivåer av elektromagnetisk stråling. Så for meg blir det like latterlig som å tilkalle presten når sluket er tett.

Vil dette si at problemet er jævelunger?

Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 22:29   #135
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Alternativ 1 (a la m^2): Nummerer magnetene, se hvilke typer som oftest flyger, hvor de flyger fra og til, distanse, hastighet, frekvens, tidspunkt og luftfuktighet. Lær ungene om den naturvitenskaplige metoden og sett opp skikkelige eksperimenter.

Alternativ 2: Ring presten.

Gammel 14-06-10, 22:35   #136
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Nå får dere antakeligvis bekreftet mistanken om at alle fra denne bygda er klin gærne!

I kveld har jeg vært i barnehagen sammen med to fedre og tre ansatte. Vi gikk gjennom de ellers helt tomme barnehagelokalene og opplevde at ting kom fra løse luften og falt i golvet bak de ansatte. Spesielt bak en av de. Jeg sto der og så med egne øyne at en liten stein på et par tre cm i diameter plutselig datt fra taket. Et par minutter senere kom det en tusj. Vi gikk videre og da datt det en lyspære av typen man bruker på juletre i golvet. Når jeg bøyde meg for å ta den opp, var den så varm at jeg helt instinktivt slapp den ned igjen.

Mens vi var der, smalt et lite plastikklokk (4-5 cm i diameter) i en vaskekum og en plastpinne (leketømmerstokk) på 10-12 cm datt ned rett bak oss.

Når de ansatte gikk ut, ble det helt stille. Vi tre som var igjen (tre foreldre) gikk rundt der 10-15 minutter alene uten at noe mer skjedde.

Jeg er overhodet ikke overtroisk og jeg har hele tida sagt at dette har en naturlig forklaring. Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal si. Hva f... skal man tro når man med egne øyne ser at ting kommer ut av intet og detter i gulvet?!

Dette er ikke tull. Barnehagen var tom, det var bare vi som var der. Det var ingen av oss som kastet disse tingene.

Det sto også et par barnesandaler på en skobenk i gangen. Vi var to personer som sto der og snakket sammen. Jeg VET at det sto to sandaler der, men når jeg så på den samme benken 10 sekunder etterpå, var den ene skoen borte. Vi leita rundt der, men den var borte!

Jeg tror ikke det jeg selv har opplevd i kveld.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 22:37   #137
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spennende.... det høres ut som det er grunn til å sende inn diverse forskerteam med dertil egnet utstyr. Og videoovervåkning i alle hjørner.

Gammel 14-06-10, 22:41   #138
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Ja, visst er det spennende. Dette vil jeg gjerne ha en forklaring på! For at fenomenene de beskriver faktisk skjer kan jeg herved bekrefte. Det detter ting ut av løse lufta i barnehagen vår! Den ene faren som var med er om mulig enda mer skeptisk enn jeg og han var omtrent like målløs som jeg var også. Dette er det absolutt rareste jeg noen gang har opplevd.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 22:46   #139
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Cool! :vurderer road trip:

Gammel 14-06-10, 22:48   #140
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Det rare er at det

a) forsvinner når de ansatte går ut
b) ikke er der når det er barn tilstede

Why liksom?

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:35.