Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!
For å holde dere litt oppdatert:
Jeg snakket med barnehagen i dag, hadde en rolig, fin samtale med styrer. Jeg ga beskjed om at jeg synes det var leit det som hadde hendt, både mtp. tøyet og malingen i seg selv. Styrer la seg helt flat på vegne av sine ansatte; hun var ikke selv i barnehagen den dagen, men det viser seg jo at de to voksne som skulle hatt tilsyn med ungene under maleepisoden og beskyttet tøyet ikke gjorde jobben sin, men lot ungene stå alene og male uten noen form for beskyttelse og tilsyn!! 
Dessverre har jeg også fått bekreftet at det virkelig er oljebasert maling de har brukt; Nordsjö Ready - der det på boksen står spesifikt angående innånding etc. Inneholder bl.a petroleum.
Mammaen som kom med denne malingen har virkelig laget baluba da, pga. maling på regntøyet - hun har visst ikke nevnt med et ord at hun reagerer på malingen som er brukt, men jeg skjønner jo at hun holder kjeft ...hun bør jo i allefall vite hva hun sender med ungene i barnehagen, og uansett ikke bli sur etterpå hvis/når det kommer flekker på tøyet. Barnehagen burde definitivt IKKE ha latt ungene male med denne malingen, men tanken om å beskytte tøy var i allefall tilstede om ikke annet (sies det, gudene vet), selv om de ansvarlige ikke har gjort det de skulle.
Jeg nevnte at jeg jo synes det er kjipt med tøyet også, selv om malingen de har brukt absolutt er det værste, og styrer skjønte hvor jeg ville. Så nå har vi i første omgang blitt enige om at dressens egenskaper skal testes ut, og dersom den ikke holder tett etter at de har skrubbet den med ymse (ikke WS ifl. styrer da, men bl.a salmiakk og Zalo - vet ikke hvor bra det er for membranen heller jeg!?? ), så får vi ta det derfra. 
Jeg er om ikke annet fornøyd med å få en real beklagelse, så får vi håpe at de virkelig har lært og ikke gjentar bruk av slik maling OG gjerne gjør et forsøk på å beskytte yttertøy etc. fra slikt som i allefall ikke jeg betrakter som normal, forventet slitasje. Styrer har i allefall kommet med alle de lovord hun kan. Nå slutter jo mine unger i denne barnehagen om fire uker, men for fremtiden - okke som!! 
Sist redigert av Bomull : 14-06-10 kl 16:50.
|