Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Var barn trygge i bil for 40 år siden?

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-10, 22:41   #1
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Var barn trygge i bil for 40 år siden?

Barna var dårlig sikret før, men trafikkbildet var jo et helt annet enn nå.. jeg er 82 modell og jeg husker bilsetet mitt da jeg var 2-4 år. et sort skinn barnesete (som forøvrig ble suuupervarmt om sommeren) som var boltet fast i bilen med skruer.. Det satt i alle fall bom fast.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 22:53   #2
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Barna var dårlig sikret før, men trafikkbildet var jo et helt annet enn nå.. jeg er 82 modell og jeg husker bilsetet mitt da jeg var 2-4 år. et sort skinn barnesete (som forøvrig ble suuupervarmt om sommeren) som var boltet fast i bilen med skruer.. Det satt i alle fall bom fast.

Åh. Disse husker jeg også. Og jeg er også 82er.

Gammel 05-06-10, 23:21   #3
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Mine foreldre var "hysteriske" og kjørte til Sverige for å kjøpe bilstol. Husker vagt at jeg satt bak fram i volvoen. Etterpå var det pute i lange tider.

Du og jeg, tink.

Pappa sveiset svenskesetet fast i karosseriet, så det stod bom fast. Jeg syntes også foreldrene mine var kjipe - alle andre fikk lov til å stå mellom framsetene eller ligge i bakvinduet og vinke til bilene bak.

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 01:16   #4
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Du og jeg, tink.

Pappa sveiset svenskesetet fast i karosseriet, så det stod bom fast. Jeg syntes også foreldrene mine var kjipe - alle andre fikk lov til å stå mellom framsetene eller ligge i bakvinduet og vinke til bilene bak.

Dere hadde ikke kjipe foreldre, dere er bare veldig, veldig unge.

Bilbelte i baksetet eller sikring i det hele tatt når man ikke satt foran var ikke i nærheten av standard når jeg var liten. Begynner å bli gammel, men takk og lov for at alt tross alt gikk bra. Det var sjansespill når jeg tenker på det nå! Når vi nærmet oss 80-tallet ble det andre boller!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 23:32   #5
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Åh. Disse husker jeg også.

Og jeg. Jeg husker følelsen av å få lårene stekt i sola ennå. Etter det hadde jeg pute, lillesøstera mi hadde beltestol og så pute. Foreldrene mine var alltid nøye med bilsikring - unntaket var vel en bilferie der vi hadde madrass bak i stasjonsvogna. Den var tenkt brukt når bilen sto stille, men jeg lurer på om vi lå bak der en kort kjøretur på kveldstid en gang. Ikke bra.

Mine foreldre er ellers ganske oppdatert på bilsikring, i alle fall av de minste barna. Svigermor lurte en gang på om ungen ikke bare kunne sove videre i sjalet, så jeg ikke risikerte å vekke ham da han skulle flyttes over i setet sitt. Jeg har vel hørt noen sånne "Rart folk overlevde før i tida "-kommentarer fra andre i familien også, så da er det jo greit å ha svaret klart. De gjorde jo ikke det!

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:54.