Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-10, 00:11   #461
SSE
Fullverdig medlem

SSE sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: -
SSE er litt kul
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Spanderer siste runde.
Nå tar jeg natta!

Gammel 31-05-10, 21:46   #462
MADCOW
Nybegynner

MADCOW kan håpe på forbedringer
Standard

Opprinnelig lagt inn av SSE, her.

Jeg forstår at du/dere har vanskeligheter med å bli avslørt. Men spar meg og min familie for ytterligere personangrep er du snill! Jeg er vel neppe alene om å ha skjønt hvem som står bak de ulike profilene som arrangerer diskusjoner seg imellom her...

SSE, vi alle er klar over er at du er en bråkmaker. Det er en del hensyn du bør ta i dette tilfellet som er veldig viktig. Du viser oss et bilde med barnet på fanget, og går samtidig hardt ut og prater om alle mulige ting. Det som du diskuterer har ingenting med barnet ditt å gjøre. På FB ser man et bilde av et annet barn, men der dreier saken seg om dette barnet. Men i dette tilfellet er det ingenting som dreier seg om ditt barn som du indirekte innblander i diskusjonen. Vi ser du har et hjertesykt barn, som trenger operasjon i fremtiden noe som er usikkert i seg selv.

Professoren på RH har tidligere uttalt seg om prognosene på fremtidig levealder for hjertebarn i Norge, det er en stor usikkerhet om barna vil leve i f.eks. 15 eller 20 år.

Det kan være ditt barn vil trenge hjelp fra utenlandske leger. Du kan selv ende opp i samme situasjon som andre foreldre har havnet i, om de skal gå i mot RH for å kjempe for sitt barn eller kanskje la barnet dø pga manglende kompetanse på enkelte hjertefeiler. Du kan ikke garantere 100 % om barnets fremtid, det ligger alltid en usikkerhet der. Uansett, den dagen ditt barn klarer å forstå hva du driver med nå, er det ikke sikkert han liker denne måten du bretter dette ut på.

Den påstanden som du kommer med at den aktuelle legen aldri har forfalsket disse mailene, hvilke bevis har du på dette? La oss si det slik, hvis foreldrene får dette bevist kommer du til å tape ansikt. Den dagen ditt barn forstår dette, vil det antagelig føle seg helt knust og føle skam over sin egen far. Hvis jeg hadde vært deg ville jeg ha vært helt nøytral og ikke blandet meg inn i slike saker, inntil det motsatte hadde blitt bevist eller avkreftet.

Mitt råd til deg, tenk heller på ditt lille barn som trenger hjelp. Bruk maks med tid som du kan på din sønn, og gi så mye glede som du kan til din sønn. Du må vite han trenger deg tross alt, han er et hjertesykt barn. Vær så snill ikke glem det, ingen kan vite hvordan fremtiden blir. Lev med han her og nå.

MADCOW er ikke aktiv  
Gammel 31-05-10, 21:48   #463
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MADCOW, her.

Mitt råd til deg, tenk heller på ditt lille barn som trenger hjelp. Bruk maks med tid som du kan på din sønn, og gi så mye glede som du kan til din sønn. Du må vite han trenger deg tross alt, han er et hjertesykt barn. Vær så snill ikke glem det, ingen kan vite hvordan fremtiden blir. Lev med han her og nå.

Fint råd sånn egentlig, men du styrer vel kanskje vel så mye på nettet du?

Sist redigert av Karamell : 31-05-10 kl 22:17.
Karamell er ikke aktiv  
Gammel 31-05-10, 22:08   #464
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Tape ansikt? Det var da et merkelig argument.

Gammel 31-05-10, 22:13   #465
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Får ikke rødprikket Madcow en gang til ennå.

Gammel 31-05-10, 22:14   #466
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Får ikke rødprikket Madcow en gang til ennå.

Rødprikket for deg også jeg.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 31-05-10, 22:15   #467
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MADCOW, her.

Mitt råd til deg, ditt lille barn. Bruk maks med tid som du kan på din sønn, og gi så mye glede som du kan til din sønn. Du må vite han trenger deg. Vær så snill ikke glem det, ingen kan vite hvordan fremtiden blir. Lev med han her og nå.

Sånn - nå gjelder det generelt til alle barn - og ikke bare sønner, døtre med - friske som syke. Og plutselig så det ut som en hyggelig påminnelse om at livet er skjørt - ingen av oss kjenner dagen før solen har gått ned, og morgendagen vet ingen hva bringer.

Så - ta vare på barna deres, vit at de trenger dere, lev med dem her og nå!

:Kumba Yah:

Gammel 31-05-10, 22:17   #468
Siritk
Bør lage seg en tittel selv

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Madcow: INGEN vet hva framtiden bringer, det er derfor det er så viktig å leve i nuet og å se framover, noe jeg mistenker sterkt at du ikke greier.

Siritk er ikke aktiv  
Gammel 31-05-10, 22:17   #469
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siritk, her.

Madcow: INGEN vet hva framtiden bringer, det er derfor det er så viktig å leve i nuet og å se framover, noe jeg mistenker sterkt at du ikke greier.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 31-05-10, 22:28   #470
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er det mulig, jeg klarte å gi en grønn istedenfor rød..

MADCOW, skjerp deg!

Gammel 01-06-10, 00:01   #471
MRB
Nybegynner

MRB sin avatar

MRB kan håpe på forbedringer
Standard

MRB er ikke aktiv  
Gammel 01-06-10, 00:06   #472
MRB
Nybegynner

MRB sin avatar

MRB kan håpe på forbedringer
Standard

[quote=SSE;2270750].

SSE:
Jeg har fulgt med utviklingen i denne bloggen og ser at du har kommet med en del harde påstander. Slik jeg forstår ut fra saken er du i tvil om hvem som står bak de anonymiserte personene. Jeg har fått hele oversikten over hvem som står bak disse anonyme navnene. Det gjelder hvilke yrker de har, hvor de holder til geografisk og de ekte navnene. Hvis jeg får tillatelse fra alle brukerne på denne tråden kan jeg publisere denne listen.

Du må være klar over at vi lever ikke på 90-tallet lengre, dataverdenen har utviklet seg enormt frem til i dag. Meningen med blogger er at personene skal være anonymisert, de skal få uttrykke hva de ønsker, dele sine tanker og ha stor glede av det. Folk har forskjellig humor, samme hva man gjør blir ingen arrestert personlig. Jeg ser du står med hele ditt navn og viser ditt ansikt, kanskje du har litt problemer med å forstå hva denne foreldreportalen dreier seg om. Det er ikke tillatt å markedsføre seg selv. Jeg mener du har misforstått hele opplegget og det står jeg for. Dersom dere ønsker å vite de ekte navnene, hvilke yrker de har etc. kan jeg publisere det. Nå er det opp til resten av dere å bestemme om vi skal lytte på bråkmakerens ønsker eller ikke.

MRB er ikke aktiv  
Gammel 01-06-10, 00:10   #473
teamor
Superduperaktiv

teamor sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
teamor er litt kulteamor er litt kul
Standard

Ja for du forstå jo veldig godt hva foreldreportalen dreier seg om MRB/MADCOW

teamor er ikke aktiv  
Gammel 01-06-10, 00:14   #474
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken blogg er det snakk om lurer jeg fryktelig på merker jeg? Er det FP som er en blogg. Og skal noen liksom nå gi oss navn og yrke på alle her inne?

Gammel 01-06-10, 00:17   #475
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

av MRB, man skal lese mye før øya detter ut!

Teflona er ikke aktiv  
Gammel 01-06-10, 00:28   #476
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Du har i hvert fall ikke tillatelse til å offentliggjøre navn og yrke på meg, MRB. Først må du lære deg forskjellen på en blogg og et diskusjonsforum. Og ganske mye mer, når jeg tenker meg om, både når det gjelder kunnskap, formuleringsevne og (selv)innsikt.

Gammel 01-06-10, 00:34   #477
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Det er noen som virkelig ikke har forstått hva det å diskuterer betyr ser jeg.

Gammel 01-06-10, 00:34   #478
SSE
Fullverdig medlem

SSE sin avatar

Hvor: -
SSE er litt kul
Standard

MADCOW og MRB,
Dette blir rett og slett for dumt.

Jeg står ved mine ord og lar resten bli opp til leserne og de som styrer dette forumet.

Det har vært mitt valg å ikke være anonym og stå fram med fullt navn og bilde av meg og poden'!
Hvorfor dere to + har så store problemer med å respektere det kan man lure på...

Sist redigert av SSE : 01-06-10 kl 00:52. Årsak: rettelse
SSE er ikke aktiv  
Gammel 01-06-10, 00:37   #479
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg må si jeg har mer respekt for en som står fram med fullt navn en en som gjemmer seg bak ørten nick for å slenge ut påstander som er hinsides enhver fornuft.

Gammel 01-06-10, 00:44   #480
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ingen regler mot å stå frem på Foreldreportalen under fullt navn eller med bilde. I motsetning til å offentliggjøre andres navn, som er helt uakseptabelt her.

Og folk som ligger på den røde siden av kontrollpanelskalaen, har vanligvis heller lite å fare med når det gjelder å belære andre om forumkultur og -etikette. Bare et lite tips.

Teofelia er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:18.