|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ekvilist
|
Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)Jeg synes i grunn det verste er at så utrolig mange sluker det meste rått, og bygger opp under oppførsel som er ugrei. Og kanskje også selvdestruktiv. Det vil alltids finnes grenseløse folk som ikke ser sitt eget beste.
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)
Enig. De som har fyrt oppunder disse foreldrenes livskrise ved å jazze opp stemningen og si seg enige i at det er virkelig skrekkelig hvordan hele Norge og omegn stadig myrder barn - de har virkelig ikke vært helt gode. LITT tenkeevne må man få lov til å kreve. Ikke alltid og ikke av alle - foreldrene som er i sorg kan jeg ha stor forståelse for. Men de blir jo ikke bedre av at støtteapparatet deres deler det som etterhvert blir mer og mer bærende preg av vrangforestillinger. Støtteapparatet til disse foreldrene bør rett og slett se seg litt etter i sømmene. |
|
|
#3 |
|
Leser
|
Jeg tenker at dette er et veldig viktig poeng å få frem. Dette er jo typisk noe som blir mye tatt opp med tanke på mobbing på nett også: "tilskuerrollen". Jeg tenker at Facebook, FP, mailinglister, chatterom, msn etc er typiske plasser hvor "tilskuerrollen" blir mye sterkere. Hvis det er mobbesaker som skjer på jobben, kan det koste utrolig mye å innvolvere seg slik at for enkelte er det nødvendig å innta denne rollen - for å beskytte seg selv. På nett vil alltid tilskuerne være flere, og konsekvensene for tilskuerne vil ikke være like store. Og det kan slå seg ut i begge retninger? Flere henger viljeløst med, men også flere tør å si meningen sin? Jeg vet ikke.
|
|
#4 |
|
ctrl+z
|
Nettopp. Det er dette jeg synes er verst med hele saken. Skremmende hvor mye ting kan utarte seg.
|
|
#5 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)Hvorfor skriver alle de nye her så dårlig norsk? |
|
|
|
|
#6 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
De har ikke rukket å bli oppdratt av Tinetoff og Skilpadda ennå.
|
|
#7 |
|
Travelt opptatt
|
Fordi 20% av Norges befolkning ikke kan å lese, og det er enda vanskeligere å skrive. Dvs at godt over halvparten har nokså jevnt med skrivefeil. Og av de som kan å skrive er det ca halvparten som ikke gidder korrekturlese på nett. Resten er oppdratt av Skilpadda og Tinetoff.
|
|
#10 |
|
Nybegynner
Medlem siden: May 2010
![]() |
nei kom ikke så langt
da synes jeg du skal gi han en rose
takk for det Milfrid du har skjønt det bra det er sånne fine mennesker som deg. |
|
|
|
|
#12 |
|
Shake it out!
|
Min 10-åring med lærevansker klarer ikke alltid det, og det er kanskje derfor jeg blir litt gretten når folk plukker på dem som ikke er like stødige i å skrive?
|
|
#13 |
|
Fullverdig medlem
Hvor: -
![]() |
Overnatting på husmorskolen hørtes interessant ut, men ble det bare med den ene overnattingen?
Ingen tvil....
Sist redigert av SSE : 28-05-10 kl 11:43. Årsak: Opz, glemte visst punktum |
|
|
|
|
#14 |
|
This is normal!
|
Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)Jeg tror jeg slenger inn en sånn igjen jeg:
|
|
|
#15 |
|
Multitaskingmaniac
|
Joda, men hvordan skal jeg gjøre meg kjent med sakens kjerne når jeg ikke aner hva den egentlig er? Og det er ikke skrivefeilene som gjør det vanskelig å forstå.
Stor 07 Mellom 09 Mini 13 Sist redigert av MegaMie : 28-05-10 kl 10:39. |
|
|
|
|
#16 |
|
Mother of Dragons
|
De er kanskje svensker som prøver å diskreditere det norske helsevesenet?
|
|
#17 |
|
Nybegynner
![]() |
:Det lå en hel haug med linker ut som dere spurte etter gang på gang. Jeg forstår deres reaksjoner og er enig i at de er fjernet. Grunnen til det er når jeg så nøye etter kom man rett til den legen som er nevnt i FB. Det kan være litt provoserende og identifisere vedkommende selv om det ikke var meningen. Men det er enkelte her som lager en del spekulasjon og skriver om lederen på fb, og karakteriserer han/henne som kverulantparanoia. |
|
|
|
|
#18 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
|
|
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg må innrømme at jeg forstår ikke helt hva du skriver her. Det du sikter til som en spekulasjonsblogg - er det foreldreportalen du mener? Altså dette diskusjonsforumet? At det er her på vårt forum enkelte går langt for å overkjøre andre?
Hæ? Igjen, jeg FORSTÅR ikke hva du mener. |
|
|
|
|
#20 |
|
Fullverdig medlem
Hvor: -
![]() |
Hva i alle dager menes med dette?
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|