Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-10, 23:19   #1
MADCOW
Nybegynner

Medlem siden: May 2010
MADCOW kan håpe på forbedringer
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Jeg satt hele kvelden i går for å lese hva det er som står på FB, www.hjertebarn.org og www.ffhb.no. Det er lett å se at det er noen som kjemper for å fortelle at Norge har verdens beste helsevesen. Det er bare halleluja! Hvis man stikker hodet under jorden forstår man ikke hvordan slike forfalskninger kan skje. Manipulasjon av statistikk, det høres veldig merkelig ut når noen sier at det er mindre enn 0,1% dødlighet. Den kjøper jeg ikke! Jeg ser at denne professoren ikke har noen erfaring i utlandet, og han reiste til USA for å lære bort sine hemmeligheter som han har lært i lille Norge. Jeg vil støtte de som sier norske tomater er bedre enn de utenlandske, men ikke denne professoren som er årsak til mange feilbehandlinger. Nå må dere skjerpe dere! Det kan dreie seg om ditt barn eller andre barn dere kjenner. Jeg blir opprørt av dette! Slå dere sammen for å velte denne propagandaen om at vi har verdens beste helsevesen. Har dere lest "Varsleren"? Jeg foreslår at dere kan ta en prat med denne professoren, da vil dere forstå hva det dreier seg om. Han jobber fremdeles på Riksen.

MADCOW er ikke aktiv  
Gammel 26-05-10, 23:30   #2
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av MADCOW, her.

Jeg satt hele kvelden i går for å lese hva det er som står på FB, www.hjertebarn.org og www.ffhb.no. Det er lett å se at det er noen som kjemper for å fortelle at Norge har verdens beste helsevesen. Det er bare halleluja! Hvis man stikker hodet under jorden forstår man ikke hvordan slike forfalskninger kan skje. Manipulasjon av statistikk, det høres veldig merkelig ut når noen sier at det er mindre enn 0,1% dødlighet. Den kjøper jeg ikke! Jeg ser at denne professoren ikke har noen erfaring i utlandet, og han reiste til USA for å lære bort sine hemmeligheter som han har lært i lille Norge. Jeg vil støtte de som sier norske tomater er bedre enn de utenlandske, men ikke denne professoren som er årsak til mange feilbehandlinger. Nå må dere skjerpe dere! Det kan dreie seg om ditt barn eller andre barn dere kjenner. Jeg blir opprørt av dette! Slå dere sammen for å velte denne propagandaen om at vi har verdens beste helsevesen. Har dere lest "Varsleren"? Jeg foreslår at dere kan ta en prat med denne professoren, da vil dere forstå hva det dreier seg om. Han jobber fremdeles på Riksen.

Du mener vel at noen kjemper veldig hardt for å fortelle at Norge ikke har verdens beste helsevesen, blant annet deg selv?
Jeg tror det er en god grunn til at foreldrene havner i krangel med helsevesen både i Norge og i Boston og at barnevernet har vært innblandet. Og det er ikke fordi legene har en stor konspirasjon på gang med PFU, helseministeren og alle andre leger på Riksen.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 26-05-10, 23:34   #3
MRB
Nybegynner

MRB sin avatar

MRB kan håpe på forbedringer
Standard

Er det denne legen FB prater om?

Sist redigert av Esme : 27-05-10 kl 00:00. Årsak: Fjernet lenke.
MRB er ikke aktiv  
Gammel 26-05-10, 23:51   #4
MRB
Nybegynner

MRB sin avatar

Standard

Fint bilde.

Sist redigert av Esme : 27-05-10 kl 00:02. Årsak: Fjernet lenke
MRB er ikke aktiv  
Gammel 26-05-10, 23:53   #5
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MRB, her.

(..)
Fint bilde.

Ja, når man legger ut et slikt bilde som profil på FB så kan man ikke være helt god?

Gammel 27-05-10, 00:02   #6
Bojan
Nybegynner

Bojan har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av MRB, her.

*slettet link*

Fint bilde.

How low can you go?

Sist redigert av Veronal : 27-05-10 kl 00:03. Årsak: Slettet link
Bojan er ikke aktiv  
Gammel 27-05-10, 08:42   #7
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Gammel 26-05-10, 23:48   #8
Hjertebarn
Nybegynner

Hjertebarn har et hav av muligheter foran seg
Standard

virker som om du er utdannet lege eller profesor sån som du uttaler deg tror du virkelig at folk er så dumme at dem tror sykehusene i norge systematisk ødelegger hjertebarna eller ikke har erfaring med hjerte kiriurgi?? du burde heller gå i deg selv å se hva du har gjort og drive på sånn å skremme folk.

Hjertebarn er ikke aktiv  
Gammel 27-05-10, 01:02   #9
Hjertemamma
Nybegynner

Hjertemamma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Har du selv ett hjertebarn slik som du uttaler deg

Hjertemamma er ikke aktiv  
Gammel 27-05-10, 02:47   #10
Hjertebarn
Nybegynner

Hjertebarn har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hjertemamma, her.

Har du selv ett hjertebarn slik som du uttaler deg

ja jeg har hjertebarn selv ja og det du sier er blank løgn det vet du selv.

Hjertebarn er ikke aktiv  
Gammel 27-05-10, 02:58   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hjertebarn, her.

ja jeg har hjertebarn selv ja og det du sier er blank løgn det vet du selv.

Hvor mange nick er det egentlig pr. bruker her nå?

"Hjertemamma" har altså skrevet én setning på FP: "Har du selv ett hjertebarn slik som du uttaler deg" og blir på grunnlag av det beskyldt for å fare med løgn?

Modder: Har vi en øvre grense for hvor mange nick man kan operere under i en og samme diskusjon, egentlig? Hvis ja, så tror jeg det er på tide å rydde litt i TBF-nickene her, gitt.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 27-05-10, 03:47   #12
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det vel ikke lov å ha flere nick. Dette er skrevet av en moderator tidligere:

Sitat:

At en person har flere aktive brukerkontoer er som de andre sier teknisk mulig, men ikke lov

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 27-05-10, 15:14   #13
SSE
Fullverdig medlem

SSE sin avatar

Hvor: -
SSE er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvor mange nick er det egentlig pr. bruker her nå?

"Hjertemamma" har altså skrevet én setning på FP: "Har du selv ett hjertebarn slik som du uttaler deg" og blir på grunnlag av det beskyldt for å fare med løgn?

Modder: Har vi en øvre grense for hvor mange nick man kan operere under i en og samme diskusjon, egentlig? Hvis ja, så tror jeg det er på tide å rydde litt i TBF-nickene her, gitt.

Jeg vil bryte inn her da jeg ser at hjertemamma stilte spørsmålet til Madcow, og ikke til hjertebarn. Så jeg tror hjertebarn har misforstått her...
Slik jeg ser det er både hjertebarn og hjertebarnsmamma med på å holde diskusjonen på et fornuftig nivå. Derimot lurer jeg litt mer på ett par andre nick...

Synes forøvrig at moderator bør sjekke opp profiler mot hverandre, da det virker som om det er enkelte som diskuterer litt villt rundt om seg og kanskje attpåtil med hverandre....

Sist redigert av SSE : 27-05-10 kl 15:17. Årsak: Retten til anonymitet for andre
SSE er ikke aktiv  
Gammel 27-05-10, 15:18   #14
Slettet bruker
Passiv

Standard

Noen ganger når man kommer i kontakt med meget spesialisert ekspertise så kan det skje noe rart. Den kan nemlig hende at de vet noe man selv ikke vet. For alt du kan finne på å tro så kan det altså plutselig hende de har lang erfaring og virkelig inngående peil på det de driver med.

Det kan også hende at de forstår at en forelder som er syk og gal av sorg over å ha mistet barnet sitt ikke greier å godta at jobben som er gjort for barnet er et svært godt stykke arbeid.

Men det endrer ikke det faktum at livet altså ikke var mulig å redde. Barnet er dødt. Og det er sånt som kan skje til tross for at legen altså er svært dyktig. Faktisk har inngående kunnskap.

Så kan man spørre seg om hva som er fornuftig videre. Skal legen bli med i foreldrenes prosess i sorgen, lese alle linker, alle mulige nettsider, svare på alle henvendelser i år etter år - eller skal legen fortsette å holde sin ekspertise høy gjennom å hele tiden praktisere sin medisin og hele tiden oppdatere seg faglig gjennom seriøse kanaler?

Jeg kan forstå at en forelder som er gal av sorg til slutt kan tenke tanken at legen er en idiot og gjorde en tabbe og jeg kan tilogmed skjønne at denne forelderen til slutt beskylder legen for drap. Sorg kan bli så stort.

Men folk som står rundt denne forelderen må da for svingende på et eller annet punkt klare å si at de ikke tror det samme?

Det er ikke planer i ville helvete heller at en hel legestand har for vane å ta livet av syke barn fremfor å bli flinke leger og redde liv. Jaysus!

Og en eller annen bør vel ta et varselsignal et sted og sørge for at en forelder som er så nedsunket i sorg og har blitt såpass paranoid får hjelp?

Gammel 27-05-10, 15:35   #15
SSE
Fullverdig medlem

SSE sin avatar

Hvor: -
SSE er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Noen ganger når man kommer i kontakt med meget spesialisert ekspertise så kan det skje noe rart. Den kan nemlig hende at de vet noe man selv ikke vet. For alt du kan finne på å tro så kan det altså plutselig hende de har lang erfaring og virkelig inngående peil på det de driver med.

Det kan også hende at de forstår at en forelder som er syk og gal av sorg over å ha mistet barnet sitt ikke greier å godta at jobben som er gjort for barnet er et svært godt stykke arbeid.

Men det endrer ikke det faktum at livet altså ikke var mulig å redde. Barnet er dødt. Og det er sånt som kan skje til tross for at legen altså er svært dyktig. Faktisk har inngående kunnskap.

Så kan man spørre seg om hva som er fornuftig videre. Skal legen bli med i foreldrenes prosess i sorgen, lese alle linker, alle mulige nettsider, svare på alle henvendelser i år etter år - eller skal legen fortsette å holde sin ekspertise høy gjennom å hele tiden praktisere sin medisin og hele tiden oppdatere seg faglig gjennom seriøse kanaler?

Jeg kan forstå at en forelder som er gal av sorg til slutt kan tenke tanken at legen er en idiot og gjorde en tabbe og jeg kan tilogmed skjønne at denne forelderen til slutt beskylder legen for drap. Sorg kan bli så stort.

Men folk som står rundt denne forelderen må da for svingende på et eller annet punkt klare å si at de ikke tror det samme?

Det er ikke planer i ville helvete heller at en hel legestand har for vane å ta livet av syke barn fremfor å bli flinke leger og redde liv. Jaysus!

Og en eller annen bør vel ta et varselsignal et sted og sørge for at en forelder som er så nedsunket i sorg og har blitt såpass paranoid får hjelp?

Jeg kan ikke si meg annet enn svært enig med smilefjes. Smilefjes er konstruktiv, saklig, og samtidig rå i sitt innlegg på en riktig måte etter min mening.
Det burde være på høy tid å legge seg paddeflat og beklage ens opptreden og erkjenne at man kanskje ikke ar fått nødvendig hjelp i forhold til sorgprosessen ifbm. tapet av sitt barn. Og det er - for å understreke det - IKKE vondt eller sarkastisk ment.
Kan det være hjelpeapparatet, i etterkant av barnets dødsfall, som ikke har fungert tilstrekkelig - og derved gjort at man har tatt de steg som er tatt - både i forhold til sin egen, og andres sak....
...ikke vet jeg.

Det jeg, og andre (ut ifra hva jeg har lest) har reagert på i denne saka er framgangsmåten som er benyttet i form av at mistanker, helt ukritisk, blir konvertert til fakta....

Gammel 28-05-10, 21:57   #16
MADCOW
Nybegynner

MADCOW kan håpe på forbedringer
Standard

[quote=smilefjes;2263212]

"Det er ikke planer i ville helvete heller at en hel legestand har for vane å ta livet av syke barn fremfor å bli flinke leger og redde liv. Jaysus!"

Jeg ønsker å ta opp om konspirasjonsteorien, for å avklare hvem i verden har sagt at legene vil forfalske statistikk for at mange barn skal dø?

Når man leser på FB er den uttalelsen aldri skrevet, ikke på www.hjertebarn.org, og det er heller ikke skrevet på www.ffhb.no. Er det noen som kan hjelpe meg med dette? Hvor fant dere dette? Kanskje det er jeg som er så dum og ikke forstår?

Ut fra disse sidene står det at den statistikken som legen har presentert ikke stemmer. Grunnen til at legen har presentert denne statistikken er for å hindre dette barnet i å reise til utlandet, og legen kan forsette å behandle barnet. Hvis legen ikke klarer det, dør barnet. Dette er ikke så vanskelig å forstå, men en helt normal reaksjon til et menneske. Rett og slett en løgn for å anerkjenne seg selv, men ikke for å ta livet av barnet. Forfalskningen har skjedd fordi legen ønsket å få anerkjennelse. Kanskje han selv tror hvis ikke han klarer det, klarer ingen andre det. Fra barndommen er man oppdratt til å være selvgode og ha tro på seg selv. I Norge bruker man uttrykk som: Bergensere og nordlendinger er selvgode.

:Mannen som hater kvinnene: som kaller seg Hjertebarn. Hvorfor bruker han tid på å diskutere om skrivefeil? Selv om han ikke klarer å skrive hverken norsk, svensk eller arabisk for den del. Regner med du tåler en spøk.

MADCOW er ikke aktiv  
Gammel 28-05-10, 22:01   #17
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

[quote=MADCOW;2266302]

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

I Norge bruker man uttrykk som: Bergensere og nordlendinger er selvgode.

:

Ok? Så legen er nordlending eller bergenser, er det det du vil frem til?

Gammel 28-05-10, 22:25   #18
Hjertemamma
Nybegynner

Hjertemamma har et hav av muligheter foran seg
Standard

"Det er ikke planer i ville helvete heller at en hel legestand har for vane å ta livet av syke barn fremfor å bli flinke leger og redde liv. Jaysus!"

Jeg ønsker å ta opp om konspirasjonsteorien, for å avklare hvem i verden har sagt at legene vil forfalske statistikk for at mange barn skal dø?

Når man leser på FB er den uttalelsen aldri skrevet, ikke på www.hjertebarn.org, og det er heller ikke skrevet på www.ffhb.no. Er det noen som kan hjelpe meg med dette? Hvor fant dere dette? Kanskje det er jeg som er så dum og ikke forstår?

Ut fra disse sidene står det at den statistikken som legen har presentert ikke stemmer. Grunnen til at legen har presentert denne statistikken er for å hindre dette barnet i å reise til utlandet, og legen kan forsette å behandle barnet. Hvis legen ikke klarer det, dør barnet. Dette er ikke så vanskelig å forstå, men en helt normal reaksjon til et menneske. Rett og slett en løgn for å anerkjenne seg selv, men ikke for å ta livet av barnet. Forfalskningen har skjedd fordi legen ønsket å få anerkjennelse. Kanskje han selv tror hvis ikke han klarer det, klarer ingen andre det. Fra barndommen er man oppdratt til å være selvgode og ha tro på seg selv. I Norge bruker man uttrykk som: Bergensere og nordlendinger er selvgode.

:Mannen som hater kvinnene: som kaller seg Hjertebarn. Hvorfor bruker han tid på å diskutere om skrivefeil? Selv om han ikke klarer å skrive hverken norsk, svensk eller arabisk for den del. Regner med du tåler en spøk.

Madcow: jeg lurer fremdeles, har du ett hjertesykt barn slik du uttaler deg???

Hjertemamma er ikke aktiv  
Gammel 29-05-10, 01:07   #19
MRB
Nybegynner

MRB sin avatar

Standard

MADCOW !!!
Ikke glem å være saklig og høflig

MRB er ikke aktiv  
Gammel 29-05-10, 10:18   #20
Bojan
Nybegynner

Bojan har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ikke alltid like lett å ha oversikt over hva som skrives, men i et nylig brev (som er publisert på FB-siden til Jonas-saken) sendt fra foreningen til helseministeren 19.5.2010, står det:
De nordiske landene jobber på den samme måten som Rikshospitalet. Det er staten som dekker utgiftene. For å unngå å miste stillingene sine og tape prestisje, er de veldig opptatt av at statistikkene viser til gode resultater. Derfor manipulerer de statistikkene.
Motivet for den påståtte forfalskningen er riktignok i følge foreningens brev ikke "å forfalske statistikk for at hjertebarn skal dø", men "for at legene skal miste stillingene sine og tape prestisje". Uansett er det påstander om manipulering og forfalskning om statistikk.

Sist redigert av HP : 29-05-10 kl 10:54. Årsak: Fikset sitat.
Bojan er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:20.