|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#421 |
:)
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() |
![]() Sv: Lost 2010 - siste sesong (Advarsel! Spoilere ift. norsk sendeplan!)---
2004 ![]() Sist redigert av Katie : 10-09-10 kl 21:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#422 |
flisespikker
|
![]() Sv: Lost 2010 - siste sesong (Advarsel! Spoilere ift. norsk sendeplan!)Jeg tror ikke de resterende "bygde kirka", ettersom kirken ikke var noe fysisk sted, men et sted de "møttes" etter at de alle var døde.
![]() |
#423 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Lost 2010 - siste sesong (Advarsel! Spoilere ift. norsk sendeplan!)Oceanic-ulykken skjedde pga implosjonen av Swan-hatchen i sin tid. Desmond trykket for sent etc. Så skjedde det litt av hvert, og de gikk tilbake i tid og det skjedde enda mer av hvert, og de eksploderte Jughead (atombomben) som gjorde at Swanhatchen ikke ble bygget, ergo ingen knapp å trykke på, ergo ser den døende Jack at Oceanic flyr uskadd videre over hodet på ham.
![]() |
![]() |
#424 |
flisespikker
|
![]() Sv: Lost 2010 - siste sesong (Advarsel! Spoilere ift. norsk sendeplan!)Og det at de alle, gradvis, husket det "egentlige" livet sitt - og hvordan de døde - og at de da ble klar over at de måtte samles og dra videre, stemmer også bra med at den alternative virkeligheten var et slags [foreløbig] liv etter døden.
![]() |
#425 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Lost 2010 - siste sesong (Advarsel! Spoilere ift. norsk sendeplan!)Skitt. Lost-fan-siten min er nede, den er kræsjet pga stor trafikk. Go figure.
![]() |
![]() |
#426 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Lost 2010 - siste sesong (Advarsel! Spoilere ift. norsk sendeplan!)
Ja, det er sant, det tenkte jeg på når det ble sagt, at de hadde vært igjen på øyen, men så glemte jeg det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#427 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Lost 2010 - siste sesong (Advarsel! Spoilere ift. norsk sendeplan!)Og jeg ser at Skilpadda har tolket HELT annerledes enn meg. Sånn skal det være! Her er neppe noe riktig eller galt. (Eller, Darlton må jo ha tenkt på EN spesifikk løsning da. :grubler: )
![]() |
![]() |
#428 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så det er ikke i "nåtid" men i fremtiden når alle har dødd på en eller annen måte? Kate og Sawyer og endel av de andre døde altså hjemme, mange år etter? Men de husker ikke livet sitt annet enn på øya og denne alternative virkeligheten? Og hvor kommer sønnen til Jack fra??
![]() |
#429 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Lost 2010 - siste sesong (Advarsel! Spoilere ift. norsk sendeplan!)Dette blir bare for dumt. Vi fikk jo ingen svar jo.
![]() |
#430 |
Nymotens gammeldags
Åjaa ... Nå må jeg fordøye litt her!
![]() |
#431 |
flisespikker
|
Jepp. Og Ben og Hurley (og Rose og Bernard) døde på øya, en god del senere enn Jack.
Tydeligvis ikke. Kanskje det bare var som Christian sa, at "the most important time in your life was the time you spent together with these people". (Eller kanskje flyet deres kræsjet på vei hjem. Det var tross alt bare holdt sammen med duct tape.
Sønnen til Jack eksisterer bare i den alternative virkeligheten; hvis min teori er "riktig", så betyr det at Jack bare har hatt ham i denne "drømmetilværelsen". Det passer i alle fall med at Locke, når han husker hva som egentlig har skjedd, sier til Jack at han ikke har noen sønn.
![]() |
#432 |
flisespikker
|
![]() Sv: Lost 2010 - siste sesong (Advarsel! Spoilere ift. norsk sendeplan!)Jeg vet ikke, altså, Iset.
![]() |
#435 |
flisespikker
|
Og Claire hadde nettopp født, Charlie var døddrukken og Locke var nettopp ute av narkosen og hadde ikke brukt bena på årevis. De hadde tydeligvis "kommet over" alt som hadde skjedd med dem i den alternative virkeligheten.
![]() |
#436 |
Nymotens gammeldags
Stemmer det ja, det er jo sånn vi pleier å se ham, det var litt forfriskende å se ham uten blåmerker og sprukken leppe.
![]() |
#437 |
|
Han er kanskje nummer 1 nå? |
![]() |
![]() |
![]() |
#438 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Lost 2010 - siste sesong (Advarsel! Spoilere ift. norsk sendeplan!)Åh, jeg kjenner at jeg liker Skilpadda sin forklaring veldig godt!
![]() |
![]() |
#439 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lost 2010 - siste sesong (Advarsel! Spoilere ift. norsk sendeplan!)Jeg tror Ben er død, men ble igjen fordi han har noe uoppgjort med Alex og Danielle. Jeg kunne ihvertfall ikke se dem i kirka.
![]() |
#440 |
flisespikker
|
![]() Sv: Lost 2010 - siste sesong (Advarsel! Spoilere ift. norsk sendeplan!)Jeg likte forresten veldig godt at Hurley hjalp de to kanskje mest moralsk ambivalente personene i serien, Sayid og Ben. Eller Ben er vel ikke akkurat ambivalent sånn som vi har sett ham, mer "genuint umoralsk/sosiopatisk/ond", men ting tyder på at han tidvis har ønsket å se seg selv som en helt (jeg ble nesten rørt da han sa over Lockes grav at "he was a much better man than me, and I'm really sorry I killed him", og kommenterte til mannen min at det antagelig var den første ærlige replikken vi hadde hørt fra Ben), og ikke minst tyder ting på at han kanskje ble det etter at Jack døde og Hurley tok over. Både Hurleys avslappede "I think you're a good guy, Sayid" og "Will you help me, Ben?" betydde åpenbart mye for dem han sa det til.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|