|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Vil ikke kjøre i OsloJeg synes det er skummelt å kjøre i England, men det er bare fordi huet mitt virkelig ikke KLARER å skru på venstrekjøring. Det er det samme når jeg går gatelangs, forøvrig. Jeg glemmer alltid å se til riktig side og sånn.
|
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Vil ikke kjøre i Oslo
Ja, der hadde nok ikke jeg hoppet ut i trafikken for å kjøre heller. Jeg sliter veldig med retningsansen i England, og tar til stadighet buss feil vei.
|
|
|
#3 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ikke kjøre i Oslo
Da jeg bodde i et land med venstrekjøring, var det bare å hoppe i det, og det ble overraskende fort en vanesak. Det vanskeligste å legge fra seg, var den innarbeidede vikeplikten fra høyre. Men jeg ble aldri skikkelig vant til å være fotgjenger der. Så konsekvent feil vei før jeg skulle krysse gaten, og sånn.
|
|
|
#4 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Vil ikke kjøre i OsloSkal man over et fotgjengerfelt i Oslo bør man sette en fot ut i veien og virkelig vise at man skal over. Noen tror visst at man bare står og henger ved fotgjengerfeltene for moro skyld.
|
|
|
#7 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ikke kjøre i OsloJeg synes det aller verste er å kjøre i villaområder - da bare surrer jeg og skjønner ikke hvor jeg skal og synes bilene alltid kommer overraskende på. Men å kjøre på Løkka eller andre tette bymiljøer, har jeg aldri hatt noe problem med. Sambo har det motsatt. Det har opplagt noe å gjøre med hva slags landskap man er vant til å orientere seg i: jeg er vokst opp i Oslo sentrum, han i et villaområde på sørlandet. Det aller aller verste stedet å kjøre i Oslo er påkjørselen på Ringveien etter Sinsenkrysset mot Ryen - har svært dårlige minner fra kjøretimene der.
Gutta -04 og -07 Sist redigert av Tangina : 29-04-10 kl 18:00. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|