Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Naboen helte en bøtte med såpevann på katta

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-10, 15:00   #10
kie
weird

kie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på katta

Jeg synes denne tråden blir så rar. Altså; jeg kjenner igjen deler av det folk plages av. Poteavtrykk på biler, kattebråk om natten, katter som kommer inn osv. Og jeg skjønner at kattebesøk er plagsomt når man er allergisk, altså. Men bortsett fra det så ser jeg på oppramsingen av ting jeg selv gjenkjenner som normale og en del av det å vokse opp i et tettbebygd strøk og innser at dette visstnok skal være ekstremt plagsomt.

Kanskje har det litt å gjøre med graden av det. Kanskje bodde jeg i et kattenabolag light. Kanskje burde jeg ha blitt skikkelig grinete av kattejammer og bråk utenfor soveromsvinduet mitt istedet for å tenke at "nå er det vår". Jeg har på en måte sett på kattegreiene som en del av det å bo slik, som man må tåle. Akkurat som myggen fordi vi hadde bosatt oss nær vannet. "I et sånt nabolag er det som regel katter, og det må man regne med når man velger å bo der." Det hadde ikke falt meg inn at man skulle regulere det bort.

For ordens skyld: Dette er ikke ment som kritikk eller manglende forståelse for allergikere. For jeg skjønner godt at de synes det er plagsomt dersom kattekrek ryr inn døra hos dem. Selvsagt.

Jeg er bare litt forundret over tankegangen ellers om at noe jeg alltid har sett som en naturlig del av å bo i tettbebygde strøk skal reguleres bort. Og den samme forundringen gjelder for de tingene Zöe tar opp. Altså at det som jeg har sett på som "bagatellplager" og "like uunngåelig som mygg" faktisk vekker så sterke, store og voldsomme følelser at man like gjerne vil regulere med forbud, tvang,avliving osv.

Men hvem vet. Kanskje er det jeg som trengte en realitetsorientering. Eller kanskje vi har forskjellig forståelse hva det å bosette seg i tettbebygde strøk innebærer. Jeg bor sånn til at jeg forventer mygg, nabolagskatter, gressklippelyder om sommeren, hyl og skrål fra nabounger som leker med vannspreder, hamring og snekring ved oppussing osv. som til tider plagsomme momenter, men noe som hører med. Det vil ikke si at jeg ikke kan synes det er plagsomt og irriterer meg over det. Men at jeg skal forlange at det skal reguleres bort? Det hadde aldri falt meg inn. Økt frihet er på en måte noe som i mine øyne følger med når man flytter fra blokkleilighet til rekkehus til enebolig til småbruk osv. Og jo lenger ut på den skalaen man bestemmer seg for å bo jo mer frihet må man vel også regne med at naboene har? Jeg synes i alle fall det er en av de store fordelene ved enebolig at man slipper å forholde seg til nabolagets "Narvestad" på samme måte som man måtte ha gjort i blokk.

Men som sagt: Jeg er åpen for en realitetsjustering for egen del hva kattehold og grad av plagsomhet angår, altså. Selv om jeg er litt forundret akkurat nå og tenker høyt rundt det.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou

Sist redigert av kie : 07-04-10 kl 15:25.
kie er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:45.