|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#222 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på katta
Det var iallfall vanlig dengangda jeg bodde på tomannsboligbyggefelt. Måtte kverke den katta vi hadde da fordi den vandret inn til naboen hele tiden og ene sønnen der var veldig astmatisk.
|
|
|
#223 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaJeg bodde tett i tett før. I firemannsbolig. Kan ikke huske at det var noe særlig med katter der. (Og jeg selv hadde ikke katter da.) |
|
|
|
|
|
#224 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Det sier seg selv at katteproblemet er mindre i eneboligstrøk, eller på landet. Å insinuere at vi som bor i tettbyde strøk overdriver, bare fordi du ikke har opplevd problemer med katt, synes jeg er en smule arrogant. Jeg har fremmede katter inne minst en gang om dagen når terrassedøra står åpen (nei, ikke fremmede, den tilhører naboen next door.. |
|
|
|
|
|
#225 |
|
Ustabil
|
Nemlig. |
|
|
|
|
|
#226 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaJeg har hatt to katter på besøk her, de har fått komme inn og kose.
|
|
|
#227 |
|
Passiv
|
Øh. |
|
|
|
#228 |
|
Passiv
|
Min erfaring er at svært mange hundeeiere slett ikke har hunden sin i bånd i boligfelt heller. Selv ikke når de løper bjeffende mot gråtende småbarn. Gang etter gang. |
|
|
|
#229 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaHer hvor vi bor er det mange katter, og vi har aldri opplevd dette som noe problem. Snarere tvert i mot, for vi ser ofte at kattene har fanget mus, og det ser jeg som en stor fordel.
|
|
|
#230 |
|
Halloen!
Jeg har ingen idè om hva som er normen. Jeg vet bare at her vi bor, og i andre tettbyge strøk jeg kjenner til, er katter et stort problem. Jeg har selvfølgelig også venner i tettbygde strøk som sier at det ikke er et problem. Av en eller annen grunn er det alltid de som har katt selv. |
|
|
|
|
|
#231 |
|
Nymotens gammeldags
Problemet med det er jo at det alltid finnes de som ikke liker katter og dermed kanskje vil si nei fordi de rett og slett ikke vil ha kattekrek i nabolaget, selv om de aldri har vært ute for katter som har vært til sjenanse. Det går ikke an å gjøre det på den måten, egentlig. Da får man heller forby katter i tettbygde strøk og ikke gjøre det til en personlig greie på den måten.
|
|
|
#232 |
|
Halloen!
Jeg liker da katter. Jeg tar alltid katter opp på fanget hvis jeg er på besøk hos folk med katt, ikke fordi jeg føler at jeg må, men fordi jeg liker det. Hvis du (og mange andre) fremdeles, etter alle disse innleggene, tror dette handler om å like dyr eller ikke, ja da blir jeg litt matt. And rest my case. |
|
|
|
|
|
#233 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaJeg snakket ikke om deg og jeg tror ikke helt du skjønner hva jeg skrev? Det å like katter eller ikke er selvsagt et issue her om man skal ha avstemninger i et boligfelt om det å ha katter eller ikke? Selvsagt er man mer tilbøyelig til å si NEI om man ikke liker katter, evt. hater dem? Jeg kjenner flere som sier de haaaater katter, selvsagt er det større sjanse for at DE sier nei til noe sånt enn at jeg gjør det.
|
|
|
#234 |
|
guru advisor
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaJeg tror også det er et poeng at de som er glad i katter ikke har like lett for å forestille seg at de kan være til sjenanse som de som ikke er så glad i katter. De som ikke er så glad i katter overdriver sikkert litt, og de som elsker katter underdriver litt. : overbevist: Bortsett fra deg da, rine. |
|
|
|
|
|
#235 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaJeg liker katter, jeg. Vi hadde nok hatt katt om vi bodde et annet sted.
|
|
|
|
#236 |
|
Halloen!
Egentlig burde det jo holde at man ikke liker katter. Jeg kjenner noen som rett og slett synes katter er ekle og ubehagelige, (som mange synes om rotter og slanger) burde ikke de da få slippe å plutselig finne en katt under sofaen sin? Klart man må finne seg i å omgås mennesker og dyr man ikke liker, spørsmålet er vel om man må finne seg i å omgås disse i sin egen hage, eller sitt eget hus? |
|
|
|
|
|
#237 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaJa, altså selv om jeg liker katter, så vil jeg gjerne helst bestemme selv hvorvidt jeg vil ha en katt inne i huset vårt, eller fem av dem på balkongen. Og samme hvor glad man er i katter, så er det ekkelt med sandkasser og lekeplasser fulle av kattedritt. Jeg kunne ikke la poden leke i sanden der.
|
|
|
|
#238 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaVanskelig spørsmål, egentlig. For selv om det bor katter i nabolaget betyr ikke det automatisk at de går inn i andres hus eller hager, i hvert fall ikke førstnevnte. De fleste katter er vel for redde til sånt. Jeg har som sagt fått besøk flere ganger jeg, men der vi bodde før var det uhyre sjelden noe sånt skjedde selv om det var mange flere katter der. Jeg synes det blir litt vanskelig om man skal forby naboer å ha katt fordi katten kaaanskje kommer rekende inn i ens hus. Nei jeg vet ikke. Det er en problemstilling jeg ikke har tenkt så mye over, spesielt siden jeg ikke hat katt selv og siden jeg aldri har vært borti de enorme problemene noen nevner her i tråden.
|
|
|
#239 |
|
lykkelig
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaJeg liker ikke katter. Punktum. |
|
|
|
|
|
#240 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaJeg liker katter, men det er et utrolig merarbeid med naboenes katter. De tisser utenfor hos oss, vi drar det inn, vi må vaske matter og annet. De driter i bedene, de ligger i møblene, de kommer inn om vi har døra oppe og går opp i 2.etg (en har vært innestengt hos oss noen timer fordi vi ikke visste at den var der). Ja til innekatter - eller i stort utebur (slik søsteren min har til sine skogkatter). |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|