Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på katta
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
Det sier seg selv at katteproblemet er mindre i eneboligstrøk, eller på landet. Å insinuere at vi som bor i tettbyde strøk overdriver, bare fordi du ikke har opplevd problemer med katt, synes jeg er en smule arrogant. Jeg har fremmede katter inne minst en gang om dagen når terrassedøra står åpen (nei, ikke fremmede, den tilhører naboen next door.. ) kattebæsj på plenen og i blomsterbed flere ganger i uken og kronisk kattepissstank i carporten. Ja, og så må jeg ikke glemme de sjarmerende poteavtrykkene krapylet etterlater seg på bilen vår hver morgen..
Jeg mistenker de som bagatelliserer problemet her for enten å bo langt ute på landet, i eneboligområder, eller for rett og slett for å være de vi irriterer oss aller, aller mest over. Katteeiere bosatt i tettbygde strøk. Det ville nesten vært bedre å si at; "nei, jeg har ikke full kontroll på katten min, men jeg driter i om den er til sjenanse for naboene" enn å komme dragende med kattehaterbeskyldninger og usaklig vås om innsekter og brunsnegl.
Øh.
Du føler ikke at du tar i med LITT sterke virkemidler nå?
Jeg sier kun at jeg ikke kjenner igjen den virkeligheten som beskrives og utviser respekt for de som faktisk erfarer en slik virkelighet uten et sekund å stille tvil om at dette er en belastning.
Det jeg sier er at dette vel neppe kan være NORMEN?
Jeg poengterte forøvrig hvordan jeg selv bor. Som er et veldig vanlig boform i dette landet. Det sto ikke noe sted at dette problemet kun opptrer der man bor svært tett, det ble fremstilt som om dette er et problem der det er en katt innenfor skuddhold av nær sagt alle boliger. Og det tror jeg ikke stemmer.
|