Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Naboen helte en bøtte med såpevann på katta

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-10, 10:23   #11
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på katta

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Også lurer jeg litt på om dette er et så stort problem omtrent over hele landet som det virker som.

Jeg har hatt egen hage i mange, mange år. Og alltid bodd i enebolig. De siste par årene har jeg hatt katt, men ikke før det.

Og jeg kjenner meg altså virkelig ikke igjen i den virkeligheten som beskrives her. Jeg forstår at det kan finnes noen som kanskje bor på svært tettbygde steder eller har vært veldig uheldig med nabokatten sin som kan oppleve naboenes kattehold slik det beskrives her. Men ikke alle vel?

To ganger på åtteogtredve år har jeg så langt opplevd at en fremmed katt har spasert inn hos oss. To ganger.

Det er ikke et problem så stort at jeg syns kattehold bør forbys.

Og kattebæsj i blomsterbedet har jeg sett, men ikke så jeg opplever det som det heeeelt store problemet. Sammenlignet med naboungdommenes bilvaner er irritasjonsmomentet godt under null.

Er det da jeg som har så spesielt stor romslighet for katter, eller er det rett og slett jeg som har vært så ubeskrivelig heldig å leve i en katteplagefri og svært sjelden liten himmel på jorda, eller er problembeskrivelsene noget overdrevet her?

Det sier seg selv at katteproblemet er mindre i eneboligstrøk, eller på landet. Å insinuere at vi som bor i tettbyde strøk overdriver, bare fordi du ikke har opplevd problemer med katt, synes jeg er en smule arrogant. Jeg har fremmede katter inne minst en gang om dagen når terrassedøra står åpen (nei, ikke fremmede, den tilhører naboen next door..) kattebæsj på plenen og i blomsterbed flere ganger i uken og kronisk kattepissstank i carporten. Ja, og så må jeg ikke glemme de sjarmerende poteavtrykkene krapylet etterlater seg på bilen vår hver morgen..

Jeg mistenker de som bagatelliserer problemet her for enten å bo langt ute på landet, i eneboligområder, eller for rett og slett for å være de vi irriterer oss aller, aller mest over. Katteeiere bosatt i tettbygde strøk. Det ville nesten vært bedre å si at; "nei, jeg har ikke full kontroll på katten min, men jeg driter i om den er til sjenanse for naboene" enn å komme dragende med kattehaterbeskyldninger og usaklig vås om innsekter og brunsnegl.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:43.