Sv: Går samboere oftere fra hverandre enn gifte?
Opprinnelig lagt inn av Moonlight, her.
For meg er det ikke lettere å bryte ut av forholdet selv om vi "bare" er samboere.. vi har jobbet beinhardt for å komme dit vi er nå, og vi kunne som mange andre bare gitt opp... men det har vi ikke gjort.
Flere vennepar har vært gift, og skilt seg i mellomtiden som vi har vært samboere, slitt og kommer oss igjennom.
JEG tror det hele hviler på holdninger opp i mot forhold generelt, og ikke på hvorvidt det er mer bindende eller ikke å være gift.
Det siste der kunne jeg ha tenkt for noen år siden. At skilsmisse/samlivsbrudd var resultat av at man ikke prøvde nok, at det var en lettvindt løsning. Jeg har aldri sagt det direkte til noen, og det er jeg i dag veldig glad for. Det er langt fra en lettvindt løsning, det er kjempetøft. Faktisk så heller jeg nå mer mot at det av og til er "mer lettvindt" å IKKE gå fra hverandre. Jeg mener selvsagt ikke at det er det i ditt tilfelle, tenker ikke på noen spesielt.
I de fleste tilfeller så er ikke de som går fra hverandre veldig ivrig på å fortelle hele omgangskretsen hva grunnen er, og hvor mye de har tenkt på om det var riktig eller ikke for de gikk til det steget.