Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spinoff: 20 ting du unngår å spise, om mulig

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-10, 21:02   #101
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: 20 ting du unngår å spise, om mulig

Fenalår
Østers
Sild
Ansjos
Makrell i tomat
Klippfisk
Fiskepinner
Marsipankake (og marsipan generelt)
Konfekt med alkohol
Det meste av alkohol som ikke er i kategoriene vin, øl, mojito og et par andre drinker
Mandelkjernepudding
Risengrynsgrøt
(Kalve)brissel (det smaker jo godt, men jeg vet litt for mye om funksjonen. Spiser heller lever, nyre, hjerne, testikler eller blodpudding).

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 21:23   #102
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Gressløk
Rødbeter
Bønner
Honning
Muggost
Peanøttsmør
Wienerpølser
Fiskeboller/-kaker
Kyllingkjøttboller/-kaker
Alt med tentakler
Kjønnsorganer
Mat som stirrer
Blåskjell, østers og lignende
Napoleonskake
Sjokolade med alkoholfyll
Gummigodteri
Lightbrus
Kaffe med tilsetninger
Vin
Øl

Gammel 22-03-10, 21:40   #103
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Går det AN å ikke like sjokoladefondant?

Gammel 22-03-10, 21:47   #104
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Går det AN å ikke like sjokoladefondant?

Jeg er ikke så veldig glad i sjokoladekake heller. Det faller som regel inn i samme kategori som mitt punkt 18. Ikke verdt kaloriinntaket.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 21:48   #105
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kan sikkert dele både et kakebord og en twistpose, Nenne.

(Men over isboksen - DER kan det bli kamp!)

Gammel 22-03-10, 21:50   #106
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Vi kan sikkert dele både et kakebord og en twistpose, Nenne.

(Men over isboksen - DER kan det bli kamp!)

Ja, det tror jeg vi kunne. Det gikk jo fint å dele kjøleskap, men jeg er redd du kan ha rett når det gjelder isboksen.

Gammel 22-03-10, 21:51   #107
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

på alle som synes det er mange kresne her. Jeg blir rent jeg sitter.

Men det er jo ikke spørsmål om hva man ikke spiser, men hva man helst unngår? Jeg spiser det jeg blir servert, jeg, men har jo ting jeg ikke synes noe særlig om for det. Eneste jeg ikke makter, er tran. Det er rett og slett fordi jeg våkner av gulping om natta av det. Heldigvis serveres det ikke så fryktelig ofte

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 21:52   #108
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må bare understreke (i lys av "kresen"-tråden) at jeg tøyser når jeg av hva folk ikke liker, altså. Det er av og til snedig og pussig at folk ikke liker noe som "opplagt er kjempegodt", men RART er det jo ikke.

Gammel 22-03-10, 21:52   #109
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

også MØRK SJOKOLADE. Det er jo ikke godt!

Hva!? :skingrestemme:

Jeg spiser ikke lungemos og blodmat og rognkaker. Alt dette laget en internatmedboer av meg jevnlig i hine hårde dager, og det var en lidelse å være på felleskjøkkenet. Men en liste på 20 ting? Niks, jeg er nok for glad i mat.

Gammel 22-03-10, 21:53   #110
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

1. Selleri
2. Kapers
3. Oliven
4. Sild
5. Sukker-brus og -saft
6. Det meste av konfekt (er veldig kresen på sjokolade)
7. Nugatti
8. Gjærbakst (og annen bakst) med rosiner
9. Testikler
10. Mat med øyne (f.eks. torskehode etc.)
11. Insekter
12. Sukat
13. Honning
14. Svart kaffe
15. Surströmming
16. Svigermors kjøttkaker
17. Hjembrent
18. Peanøttsmør
19. Rått kjøtt
20. Syltelabber

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 21:53   #111
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Standard

Jeg har sjelden eller aldri blitt budt på tran når jeg har vært borte. Det har du jammen rett i Snippa.

Gammel 22-03-10, 21:54   #112
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg spiser stort sett det meste, men dette velger jeg ikke dersom det finnes andre ting:

1. Sild (all sild både pålegg og middag)
2. Snegler
3. Sukat
4. Pålegg med sukker (nugatti, prim, syltetøy osv)
5. Pølser (utenom ordentlige pølser fra slakteren)
6. Blodmat
7. Lungemos
8. Kaviar
9. Ål
10. Blekksprut
11. Fiken
12. Kaker med mye krem (både fløtekrem, smørkrem og sjokoladekrem)
13. Smågodt med for heftig e-stoff-farge
14. Hjelstekt kjøtt
15. Smalahove
16. Raket fisk
17. Gravet fisk
18. Mikrobølgeovnmat (Ferdigmat til å putte rett i mikroen)
19. Ferdigretter fra frysedisken
20. Pappizza (Grandis f.eks.)

Jeg drikker ikke brus (utenom Cola Zero en sjelden gang), og drikker svært sjelden sprit.

Gammel 23-03-10, 00:27   #113
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Nam, jeg blir egentlig ganske sulten av å lese denne tråden. Mye god mat her. :slikkmunn:

Gammel 23-03-10, 00:45   #114
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Men det er jo ikke spørsmål om hva man ikke spiser, men hva man helst unngår? Jeg spiser det jeg blir servert, jeg, men har jo ting jeg ikke synes noe særlig om for det. Eneste jeg ikke makter, er tran. Det er rett og slett fordi jeg våkner av gulping om natta av det. Heldigvis serveres det ikke så fryktelig ofte

Tran ja. Tran står faktisk på listen over ting jeg ikke bare forsøker å unngå, men også på den relativt korte listen over hva jeg ikke spiser (dvs jeg gjør jo det, i kapselform). Så jeg er også glad det ikke serveres ting som smaker tran så fryktelig ofte . Minstemannen derimot, han tygger trankabslene, galne ungen!

Og jeg :dulter: selvfølgelig fordi jeg er misunnelig på alle med litt mer kresne smaksløker enn meg. Livet hadde definitivt vært lettere om jeg ikke syntes det aller meste smaker godt nok til at det fortjener å spises. /

Gammel 23-03-10, 09:28   #115
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Snegler
Reker og andre skalldyr i sjøen
Blodmat
Innmat og alt som er laget av innmat
Rosiner
Bønner
Erter
Div kjøttpålegg (liker ikke kaldt kjøtt)
Brunt brennevin
Sild
Aspik
Sopp
Alle typer bær,utenom jordbær.
Eggekrem

Det var det jeg km på i farta.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 12:22   #116
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Mens vi stort sett går på landejorde og spiser døde ting.

Vi er iallfall litt mer kresne på om det er ferskt

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:26.