Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Shabby chic, in eller ut?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-10, 15:36   #22
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic, in eller ut?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Nytt forsøk: det jeg mener er vel at jeg ikke nødvendigvis synes at tidsepoken veggene stammer fra er det viktigste med tanke på hva slags stil som vil fungere på innsiden. Du har ytterpunktene i form av gamle, skjeve trehus som stort sett vil se ut som de har fått på seg tvangstrøye hvis man gir det stålbenker, betong og minimalisme. Og Funkishus som ser overlessede og litt småkomiske ut hvis man lar tørkablomstene og pynteputene ta overhånd. Men det finnes en hel haug med hus og leiligheter som ikke har noe sånt åpenbart særpreg i seg selv, og hvor det meste kan fungere så lenge det er gjennomført og det kler menneskene som bor der.

ja, det var noe sånt jeg skrev tidligere i tråden også, vår leilighet fra 1860 har ingen møbler eller innredning fra den tidsepoken, men vi har beholdt gulv, dører og vegger originalt.

Jeg tror riktignok at veldig mange ser på relativt nybygde hus som "nøytrale", som. f.eks. hus fra 60-tallet og frem til i dag. Da tenker jeg ikke på arkitekttegnede villaer, men typiske ferdighus og husbankhus. Jeg syns ikke disse er nøytrale, spesielt ikke fordi endel av husene fra 80-tallet og fremover prøver å se eldre ut enn det de er, fordi "tradisjon" og "kos" selger. Da er husene i seg selv allerede noe jeg mener er en uheldig miks av stilarter. Jeg er generelt lite begeistret for stiler som prøver å se eldre ut enn det er. Fake er ikke fint, uansett.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:42.