Sv: Hva slags type troll er best og hva slags er verst?
Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.
Jeg syns for øvrig det er en forskjell på Milla-troll, som til tross for at de fikk folk følelsesmessig engasjerte, opererte på nett, og troll som flyter over fra nett til virkeligheten.
Ja, enig i det, altså. Men forumledelsen kan ikke ha noe slags ansvar for hva brukerne gjør i RL heller - eller mener du at vi burde ha en slagplan for hva som eventuelt skal gjøres i slike tilfeller? Da er jeg nok mer tilbøyelig til å si meg enig med Smilefjes i at dette ikke er noe vi skal ha ansvar for.
Og til noe du spurte om tidligere, om hva vi gjør for å "forhindre at det trolles mer". I utgangspunktet samler vi bare inn observasjoner, og gjerne innspill fra andre brukere, for å gjøre oss opp en mening om hva som foregår. (Denne meningen endres naturligvis med nye ting som dukker opp.) Det er ikke sånn at vi, for å ta et veldig enkelt scenario, straks tar kontakt med den mistenkte og sier "du, noen tror du lyver, så nå får du enten slutte å si noe, eller begrunne det du sier på en måte vi stoler på, slik at vi kan gå god for deg". Det ansvaret kan vi, ganske riktig, ikke ta.