Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Paris, tips om områder/hotell

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-10, 23:21   #18
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Sv: Paris, tips om områder/hotell

Jeg signerer ang. Pompidou, det var virkelig verdt turen! Ellers er det ett bittelite Salvador Dali museum på toppen av Montmartre som var veldig flott, synes jeg. Da kan dere jo ta Sacre Cæur først, gå opp på toppen og så følge veien bort til "torget" øverst på Montmartre.

Les Halles har mange ok restauranter, vi bodde i Montmartre og jeg anbefaler virkelig det. Utrolig koselig og "Parisisk" bydel, synes jeg da. Fiskehandler og slakter med boder ute på fortauet, mange små fortauscafèer, ørsmå butikker med alt fra delikatesser til designerklær. Ett par gode restauranter har de også. Jeg vil nok bo der neste gang jeg reiser tilbake. Latinerkvarteret er også veldig flott.

Nå aner jeg ikke hvordan det er i påska, men jeg ville styrt unna Lovre om det er mye folk. Vi var der i høysesongen og det var virkelig ikke verdt turen. Alt for mange mennesker, utrivelig høylydt stemning og pressing og skubbing rundt kunstverkene. Pyton.

For shopping eller bare "se" synes jeg Lafayette og området rundt operaen er fint Også Champ Elysees da!

Mitt stalltips er å planlegge restaurantbesøkene og gjerne følge en god guide. Det er veldig lett å gå i turistfella med dårlig og forholdsvis dyr mat i Paris om man ikke har en plan for spisinga og det er utrolig kjipt

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:25.