Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

aC gjør charter igjen

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-10, 21:14   #81
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: aC gjør charter igjen

Og vi spiste forøvrig på mcdonalds i byen og ble ikke det aller minste syke noen av oss. Vi spiste all maten på hotellet også. Is, jordbær, friske grønnsaker - alt sammen.

Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 21:15   #82
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Mine kretser ler rått av kanariøyene.

Eller for å presisere, ikke av selve stedet, men av greia. Poenget. Businessen. Vikingbarer. Grisefesteryktet. Reiseledere.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 21:16   #83
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg er klar over det, Elin. Jeg vil heller dø enn å reise til et bamseklubbsted allikevel.

Å neida... Har du vært på et "bamseklubb-sted" noen gang?

også pssst.... nesten alle hotellene i Egypt har Bamseklubb, Miniklubb eller tilsvarende barneklubber. Det være seg i regi av norske turoperatører eller arrangert av hotellene selv.

Se på NRK1 akkurat NÅ!!

Gammel 28-01-10, 21:20   #84
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg bor aldri på charterhotell jeg, men skulle jeg gjøre det så ville jeg nok sette pris på en bamseklubb - det gir nemlig et par fritimer til mor hvor hun kan ligge og lese bok i stedet for å gjete unger.

Nemlig! Helt gull! Gullet har det topp med ansiktsmaling, sjørøver-tur, ballspill osv.et par timer om dagen 2-3 ganger pr.uke sånn at mor kan kose seg i fred under parasoll med god bok.... DET er ferie det!

Gammel 28-01-10, 21:21   #85
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Øh. Jeg har vært der. Har du?
Jeg har opptil flere ganger i denne tråden nevnt tur både med ubåt og med jeep som var veldig ålreit. Jo - det er et godt stykke til pyramidene. Ikke uoverkommelig langt - jeg var der jeg - men det er et godt stykke ja.

Men det er altså en nydelig måte å la ungene bade og seg selv nyte livet noen dager. Jeg har ikke vært på kanariøyene så jeg kan ikke uttale meg om dem. Men de hotellanleggene i Egypt som man stort sett ender på er helt utrolige. De er så langt fra et sydenhotell som ser ut som Stovner som du kommer innenfor charterkonseptet.

De turene fra Hurghada og Sharm-El-Sheik til pyramidene og diverse tar jo veldig mange timer, ikke en buss-eller biltur jeg hadde tatt med ungene.
Har du forresten vært på Stovner? Utenom der du så noen blokker da.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 21:23   #86
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Vi er i Florida den perioden du nevner aC. Du kan leie leilighet der på samme feriesenter som vi og annen barnefamilie skal bo på. Det koster ikke mer enn sydentur.

Florida....

Gammel 28-01-10, 21:28   #87
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

De turene fra Hurghada og Sharm-El-Sheik til pyramidene og diverse tar jo veldig mange timer, ikke en buss-eller biltur jeg hadde tatt med ungene.
Har du forresten vært på Stovner? Utenom der du så noen blokker da.

Jeg har bodd der i mange år og er svært godt kjent både ved blokkene, rekkehusene, eneboligene, gamle Stovner, Haugenstua, Smedstua, Vestli og skauen rundt det hele ja.

Dog mente jeg Stovner som i sangen til Øystein Sunde denne gangen.

Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 21:31   #88
Elin

Elin sin avatar

Standard

Does it look like I care?

Mine kretser ler rått av kanariøyene.

Det vet jeg at du ikke gjør og det er heller ikke poenget. De som sutrer mest og ler råest over Kanariøyene, har sjelden eller aldri vært der, og det synes vi globetrottere som har vært overalt er ganske morsomt og det fniser vi ganske stilltiende av ...

Lite slår en skikkelig terreng-sykkeltur på Gran Canaria .... må vel ikke ligge klistret i hverandres svette på solsenger i Playa del Moro i to uker selv om man reiser til Kanariøyene vel?

Simpelthen ELSKER Gran Canaria, og reiser dit sågar 4 dager med kjæresten nå i februar bare for den lille følelsen av sommer noen dager....

Gammel 28-01-10, 21:34   #89
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Jeg lurer veldig på hva dere egentlig tror bamseklubber er? Det er bare litt organisert lek for barn en time eller to midt på dagen, ikke no' skummelt.

Det er hele konseptet. Hvor foreldre og barn skal feriere ved siden av hverandre, ikke sammen. Hvor man ikke trenger å ha noe som helst med lokalbefolkningen å gjøre, og man kan spise trygg, intetsigende mat, og ha gøyal underholdning på kveldene. For mange er det avslappende og flott. For meg er det ikke det.

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Å neida... Har du vært på et "bamseklubb-sted" noen gang?
også pssst.... nesten alle hotellene i Egypt har Bamseklubb, Miniklubb eller tilsvarende barneklubber. Det være seg i regi av norske turoperatører eller arrangert av hotellene selv.

Nei, jeg har ikke vært på det for jeg har vært på to charterturer i mitt liv, begge prebarn, og begge til leilighetshoteller langt unna bamseklubb og organiserte aktiviteter.

Jeg er klar over at feriemålene i Egypt er turistmaskiner uten like, det er en grunn til at jeg ikke har vært der heller. Det de har, som kan få meg til å ta en slik tur en gang, er nettopp utrolig bra dykking og snorkling og noe av verdens mest spennende kulturhistorie. Og ja, jeg vet at pyramidene er veldig langt unna. For en uke med sandslottbygging og snorkling er jeg villig til å svelge alt det andre som turistmaskinene i Egypt drar med seg, jeg er ikke villig til å svelge det på en turistmaskin et annet sted. Det kan godt hende jeg reiser til Kanariøyene en gang i mitt liv også, men da mest sannsynlig til en av byene.

Er det dinposisjon som flyvertinne som får deg til å omtale deg selv som globetrotter? Min insideguy i miljøet ble nemlig så kvalm av det utrolig ignorante flypersonellet som tok taxi til hotellet sitt, drakk seg fulle i hotellbaren, og rynket på nesen av lokalbefolkningen. Og sånn var 90 % av dem.

Jeg tviler for øvrig på at "globetrottere" er en ensartet gruppe, hvor absolutt alle syns Kanariøyene og bamseklubb er toppers. Er det ikek greit at noen ikke liker det?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 21:35   #90
Elin

Elin sin avatar

Standard

Øh. Jeg har vært der. Har du?

2 ganger Sharm el Sheikh
2 ganger Hurghada
1 gang Maktabi Bay (heter det det?)
2 ganger Cairo

Såååå.... jada, jeg har vært der. Førstnevnte 3 steder ene og alene pga. dykkingen (den er bra og det er langt rimeligere å reise til Egypt enn til f.eks. Karibien eller Maldivene)
Sistnevnte har jeg endt opp i forbindelse med jobben min. Cairo er ok. Der kunne jeg fint vært en ukes tid eller så....

Gammel 28-01-10, 21:36   #91
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det vet jeg at du ikke gjør og det er heller ikke poenget. De som sutrer mest og ler råest over Kanariøyene, har sjelden eller aldri vært der, og det synes vi globetrottere som har vært overalt er ganske morsomt og det fniser vi ganske stilltiende av ...

Lite slår en skikkelig terreng-sykkeltur på Gran Canaria .... må vel ikke ligge klistret i hverandres svette på solsenger i Playa del Moro i to uker selv om man reiser til Kanariøyene vel?

Simpelthen ELSKER Gran Canaria, og reiser dit sågar 4 dager med kjæresten nå i februar bare for den lille følelsen av sommer noen dager....

Vel, dere globetrottere, ( ) kan få fnise så mye dere vil. Du har ikke fasiten, selv om du nok har servert te og kaffe over de fleste turistmål.

Gammel 28-01-10, 21:43   #92
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg kjennes det ryggere med GC enn Egypt. Er det veldig fremmedfrykt-ish?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 21:43   #93
Elin

Elin sin avatar

Standard

Eller for å presisere, ikke av selve stedet, men av greia. Poenget. Businessen. Vikingbarer. Grisefesteryktet. Reiseledere.

.... ja, for Kanariøyene er selvsagt bare vikingbarer, grisefester og reiseledere sånn det var når charteren oppstod en gang for sånn cirka 50 når siden Dessuten er reiseledere på Kanariøyene er utdøende rase... man ser dem stort sett kun ved avreise til og fra flyplassen.

Gammel 28-01-10, 21:46   #94
Slettet bruker
Passiv

Standard

2 ganger Sharm el Sheikh
2 ganger Hurghada
1 gang Maktabi Bay (heter det det?)
2 ganger Cairo

Såååå.... jada, jeg har vært der. Førstnevnte 3 steder ene og alene pga. dykkingen (den er bra og det er langt rimeligere å reise til Egypt enn til f.eks. Karibien eller Maldivene)
Sistnevnte har jeg endt opp i forbindelse med jobben min. Cairo er ok. Der kunne jeg fint vært en ukes tid eller så....

Det er altså så elendig, ræva dårlig at du har vært der syv ganger, men du vil avbefale sterkt at aC setter sine bein der?

Jaja - aC - jeg hadde det fint i Egypt. Resten av gjengen også. Du drar hvor du vil. Jeg er uansett unnelig.

Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 21:49   #95
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

.... ja, for Kanariøyene er selvsagt bare vikingbarer, grisefester og reiseledere sånn det var når charteren oppstod en gang for sånn cirka 50 når siden Dessuten er reiseledere på Kanariøyene er utdøende rase... man ser dem stort sett kun ved avreise til og fra flyplassen.

Vel, Elin. Da drar du til Kanariøyene og er lykkelig med det, og så kan jeg finne et sted jeg faktisk har lyst til å reise til, okei?

:løsningsorientert:

Gammel 28-01-10, 21:52   #96
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Det var da det var på tide å komme ut av skapet - som eks reiseleder! Riktignok for ørtenhundreogfjerten år siden (89-91), men såå mye har det ikke forandret seg. Jeg jobbet til og med som Sunwing-vert, med sceneshow og you-name-it.

Det skal utrolig mye til for at jeg skal sette mine bein i et slikt anlegg igjen - med eller uten barn! :grøss: Disse sentraene er til for å holde gjestene innenfor gjerdet, og i den grad de trer utenfor gjør det via selskapenes egne utflukter. Du kan selvsagt styre utenom mye av det, men altså ikke min kopp te. :eks reiseleder OG globetrotter:

Gammel 28-01-10, 21:55   #97
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Hva med Mexico?

Gammel 28-01-10, 21:56   #98
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Marokko?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 21:59   #99
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har bodd der i mange år og er svært godt kjent både ved blokkene, rekkehusene, eneboligene, gamle Stovner, Haugenstua, Smedstua, Vestli og skauen rundt det hele ja.

Dog mente jeg Stovner som i sangen til Øystein Sunde denne gangen.

men det ser ut som du vet hva du prater om.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 21:59   #100
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg hadde aldri tatt med unger på den turen nei. Har aldri tatt den turen fra Sharm uansett. Du bruker et halvt døgn på humpete buss ene veien, er noen timer i Kairo og sitter et halvt døgn på buss på humpete vei tilbake. Når vi var der for snart 10 år siden ene gangen så ble det litt regn på veien (det regner hvert 4.dje år eller noe sånt) så bussen kom ikke frem pga. ras og de måtte overnatte i en beduinleir ute i ørkenen. Ikke veldig mange kom fornøyde tilbake, men sikkert en opplevelse da og få ødelagt 2 dager av 1 ukes ferie med og bare sitte på buss uten og oppleve Kairo.

Men jeg elsker Egypt på mange måter. Både og oppleve ting og reise på solferie. Skal vi på solferie så reiser vi til Naama Bay utenfor Sharm el Sheik. Reiser mye heller dit en Kanariøyene. Der er en i alle fall sikret fint vær og badetemperaturer. Vi har bestandig spist alt mulig og aldri blitt dårlig, men du skal ikke akkurat spise is fra isbarer langs veiene, eller kebab på hjørnet. Bare en spriter hender så fort en har tatt i penger og er litt forsikting med salat og grønnsaker som ikke skrelles så er egyterene flinke til og koke ihjel maten. Har ikke vært i Egypt med ungene ennå, men de skal garantert få oppleve det en gang. Koraller, fisker og snorkling er bare fantastisk der.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:44.