Sv: Drikker du alkohol på julaften?
Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.
Da er vi fatisk uenige om det. For enkelt ting mener jeg at man ikke skal behøver å være enige om og at det bør ver mulig å nedlegge veto, for den "svake" parten.
Røyk og alkohol er av de tingene. Jeg vil faktisk ha rett til å diktatorisk kunne nekte det. Røyk permanent og alkohol leilighetsvis.
Jeg kommer ikke på så mye annet egentlig, men akkurat når det kommer til det, mener jeg at man ikke skal måtte være avhengig av et flertall.
Heldigvis er jeg gift med en flott mann som er enig med meg både om røyk og alkohol i hjemmet. 
Da bør vel begge parter ha lov å legge ned veto for ting de reagerer på. Jeg synes det er STOR forskjell på å respektere den andres synspunkt og holdninger og å påberope seg en vetorett for sine "hobbyhester".
Jeg synes jo Safran har et godt poeng om vaklende og skiftende fremstilling her.
PS. I fall noen er i tvil så praktiserer vi hveken drikketrang eller drikkepress her i huset. For Mazungen er det at voksne drikker alkohol er omtrent like uforståelig som at de drikker kaffe, og akkurat like problematisk. (Jeg har spurt henne og hun ser bare dumt på meg.
|