Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Klarer jeg å lage risengrynsgrøt av 2 liter melk uten å svi alt sammen?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-09, 21:55   #21
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klarer jeg å lage risengrynsgrøt av 2 liter melk uten å svi alt sammen?

Nei, jeg synes faktisk ikke det! Den er god!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 22:12   #22
Manga

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Dynegrøt??

Jeg brenner ALLTID grøt. Fjordland er dermed min reddende engel.

Gammel 23-12-09, 22:37   #23
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du koker opp ris og melk i morgen tidleg, og setter det i steikovnen mens du ser Reisen til julestjernen, Tre nøtter til Askepott og Disneys jul. Så tar du siste omgang med rydding i huset, før du tar grøten ut av oven. Koker den opp på ny, rører godt og voila!! Grøten er ferdig, minus svismak.

Lager alltid grøten i steikovnen eg, for eg har ikkje "koke-grøt-evner" overhodet. Eg lar den som regele stå rundt 3 timer, men det varierer. God blir den i alle fall.

Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 22:38   #24
Manga

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Så smart. På hvilken temperatur?

Gammel 23-12-09, 22:48   #25
m^2

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sett på det laveste du klarer - 30 grader eller noe.
Med lokk!
Og pass på så det ikke koker over når du koker den opp på førstingen der :btdt:

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 23:36   #26
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Godt gjort, Monsoon.
Jeg var ikke fullt så heldig. Jeg prøvde å lage risengrynsgrøt i dag av 3,6L melk, to ganger Første gangen leste jeg ikke oppskriften og glemte å koke inn vannet Andre gangen ble det en kokende melkevulkan som pumpet sydende melk utover komfyren og kjøkkenet (som selvsagt var nyvasket to timer før). Tredje gangen og etter innhenting av nye forsyninger overlot jeg grøtkoking til samboer. Han fikset det.
(Og hvis noen ikke tror meg, så forefinnes bildebevis av tomme melkekartonger tilsvarende 12L på kjøkkenbenken)

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 23:46   #27
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Koma:

Jeg laget og grøt i dag, av 12 liter melk. Det mettet 27 stykker som var her på grøtfest!!

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:17.