Sv: Drikker du alkohol på julaften?
Opprinnelig lagt inn av Billa, her.
Så klart er det en ulikheter mellom å gå med fakkeltog mot nedhogging av regnskogen og å avstå fra alkohol på juleaften fordi man (som voksen) vet at barn lider under voksnes alkoholbruk.
Jeg synes bare Skvettens innlegg var fryktelig skarpt og ga inntrykk av at det ikke er vits i an å bry seg eller markere noe hvis man ikke GJØR noe aktivt direkte for problemstillingen. DET synes jeg blir snodig all den tid vi lever i ett land hvor stort sett alle har det bedre på alle områder enn de aller, aller fleste i verden. Jeg har alltid sett på solidaritetsmarkeringer (små eller store) som nyttig og postitivt.
Jeg så ikke hvorfor det var negativt, det var bare det.
Jeg har jobbet veldig lenge blant barn og unge i vårt eget land som ikke tar noe for gitt og som definitivt ikke får det bedre av slike private markeringer. Det at vi lever i et av verdens rikeste land burde være nok i seg selv til at vi forsøkte å hjelpe noen av de som ikke har det så greit. Veldig mange i vårt eget land har det grusomt i høytidene, mange er ensomme og ved å investere litt av vår tid eller våre penger kan vi bidra til at noen av dem kan få det litt bedre. Det bør da være noe vi har lyst til å bringe videre til våre barn?
|