|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Barnehage i romjula?
Det er da ikke snakk om at du skal organisere livet ditt for å tilrette legge for de barnehageansatte. Det er snakk om at dersom du ikke skal benytte plassen så er det greit om du sier i fra at barnet skal ha fri. Jeg fatter ikke at det er så vanskelig å skjønne? At du velger å ha barnet ditt i barnehagen er da helt greit, men dersom det skulle vise seg at h*n likevel ikke kommer til å benytte plassen så går det jo an å si ifra.
|
|
|
|
#2 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er jeg helt enig med deg i, men det er ikke det som står f.eks her:
|
|
|
#3 |
|
Tittel og tittel....
|
Men om hun velger slik så betyr jo ikke det at du må gjøre det samme. Men jeg er faktisk enig med henne i forhold til det å la barna bestemme selv, det ville ikke jeg gjort heller. De får sjelden lov til å bestemme om de skal i barnehagen eller ikke. Om vi skulle vært her i romjula og ikke hatt noen muligheter for lekekamerater så kan det godt hende de hadde fått seg en tur i barnehagen.
|
|
|
|
#4 |
|
Multitaskingmaniac
|
Som jeg skulle sagt det selv.
|
|
|
#5 |
|
ctrl+z
|
Sv: Barnehage i romjula?Jeg er også strålende fornøyd med barnehagen og er glad i de ansatte, men jeg hadde likevel ikke hatt noen skrupler med å sende barnet dit i romjula hvis begge voksne hadde jobbet. Det er jobben deres.
|
|
|
#6 |
|
Absolut ateist
|
Det er vel ingen som stiller spørsmål ved at arbeidende, syke eller på annet vis trengende foreldre sender ungene i barnehagen, som sagt flere ganger før i denne tråden.
|
|
|
#7 |
|
ctrl+z
|
Sv: Barnehage i romjula?Jeg synes bare hele denne tråden er latterlig i den grad at andre skal bestemme når barna blir sendt i barnehagen. Barn er forskjellige, familier er forskjellige, det er det vel greit å ta høyde for? Jeg tilbringer så lite tid med barna mine nå som jeg jobber at jeg ikke ville sendt dem i barnehage når jeg selv var hjemme, men jeg har da overhodet ingen problemer med at andre gjør det. På tross av at dette betyr at de ansatte i barnehagen må jobbe i romjula. Er det virkelig verdens straff å jobbe mellom jul og nyttår?
|
|
|
#8 |
|
Tittel og tittel....
|
Men er det egentlig noen som mener at de skal bestemme over andre? Jeg oppfatter det ikke slik. Alle har hver sin mening og det må de jo få lov til.
|
|
|
|
#9 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke bestemme over, men det høres jo ut som en del Tenker Sitt om foreldre som sender barna i bhg i romjula selvom de ikke må, og da er det jo ikke så rart om det gir litt dårlig samvittighet. Jeg, f.eks, er nettopp flyttet til et nytt sted, og har ikke så lyst til at andre foreldre og barnehageansatte skal Tenke Sitt om meg før jeg har fått sjansen til å bli kjent med de. Derfor spør jeg her, når jeg fikk en anelse om at slik det har blitt gjort på det gamle stedet muligvis ikke er normen over hele landet.
|
|
|
#10 |
|
Tittel og tittel....
|
Jeg kan ikke tenke meg at det er veldig mange barnehageansatte som føler at de ofrer seg ved å gå på jobb i romjula. Nå har jeg jobbet ganske mange år i barnehage, og jeg har til dags dato aldri opplevd at det er et problem å få folk til å jobbe. Det å jobbe i barnehage er en jobb på lik linje med alle andre jobber, og ingen forventer at foreldrene skal ta spesielt hensyn til oss som jobber der. Har man behov for å bruke barnehageplassen sin så gjør man selvsagt det uten noe mer tanke rundt det.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|