Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnehage i romjula?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-09, 11:41   #1
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnehage i romjula?

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Det har ikke tidligere falt meg inn å nekte henne det når hun vil det selv. Men det har ikke falt meg inn å organisere livet mitt for å tilrettelegge arbeidsdagen for de barnehageansatte heller, faktisk. I'm just not that nice....

Det er da ikke snakk om at du skal organisere livet ditt for å tilrette legge for de barnehageansatte. Det er snakk om at dersom du ikke skal benytte plassen så er det greit om du sier i fra at barnet skal ha fri. Jeg fatter ikke at det er så vanskelig å skjønne? At du velger å ha barnet ditt i barnehagen er da helt greit, men dersom det skulle vise seg at h*n likevel ikke kommer til å benytte plassen så går det jo an å si ifra.

Jeg syns mange av dere som skal benytte plassen misforstår det som blir sagt, at det virker som at dere føler at dere må forsvare valgene deres, det må dere jo ikke. Skal dere på jobb, trenger dere litt fri, har dere helseplager eller andre ting så er det jo ingen problem at barna er i barnehagen sålenge den er åpen. I vår barnehager bemanner vi utifra de som setter seg opp, og det er aldri noe problem å få noen til å jobbe, og fram til nå har det vært slik at de som har ønsket fri har fått det. Men det kan være noen som har noen få timer med avspasering, og dersom man da får beskjed om at barn ikke kommer likevel så er det mulig å få avviklet avspasering.

Gammel 22-12-09, 12:19   #2
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Det er da ikke snakk om at du skal organisere livet ditt for å tilrette legge for de barnehageansatte. Det er snakk om at dersom du ikke skal benytte plassen så er det greit om du sier i fra at barnet skal ha fri. Jeg fatter ikke at det er så vanskelig å skjønne? At du velger å ha barnet ditt i barnehagen er da helt greit, men dersom det skulle vise seg at h*n likevel ikke kommer til å benytte plassen så går det jo an å si ifra.

Det er jeg helt enig med deg i, men det er ikke det som står f.eks her:

Opprinnelig lagt inn av Teofelia

Jeg ville ikke latt barnet velge det selv. Jeg vet at de fleste av de ansatte i vår barnehage liker å ha fri i romjula, og ikke planer om jeg bruker barnehagen som bemannet lekeplass for ungene mine hvis det medfører at en ekstra ansatt må jobbe i romjula i stedet for å være hjemme og ha ferie sammen med sine unger.

Så lenge jeg har mulighet for å være hjemme og ha ungene hjemme, så gjør jeg det. Helt uavhengig av verken brakkesyke eller behov for underholdning. Om ikke av annen grunn enn så av hensyn til de ansatte i barnehagen.

Gammel 22-12-09, 12:25   #3
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Det er jeg helt enig med deg i, men det er ikke det som står f.eks her:

Men om hun velger slik så betyr jo ikke det at du må gjøre det samme. Men jeg er faktisk enig med henne i forhold til det å la barna bestemme selv, det ville ikke jeg gjort heller. De får sjelden lov til å bestemme om de skal i barnehagen eller ikke. Om vi skulle vært her i romjula og ikke hatt noen muligheter for lekekamerater så kan det godt hende de hadde fått seg en tur i barnehagen.

Gammel 22-12-09, 13:33   #4
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg syns mange av dere som skal benytte plassen misforstår det som blir sagt, at det virker som at dere føler at dere må forsvare valgene deres, det må dere jo ikke. Skal dere på jobb, trenger dere litt fri, har dere helseplager eller andre ting så er det jo ingen problem at barna er i barnehagen sålenge den er åpen. I vår barnehager bemanner vi utifra de som setter seg opp, og det er aldri noe problem å få noen til å jobbe, og fram til nå har det vært slik at de som har ønsket fri har fått det. Men det kan være noen som har noen få timer med avspasering, og dersom man da får beskjed om at barn ikke kommer likevel så er det mulig å få avviklet avspasering.

Som jeg skulle sagt det selv.

Gammel 22-12-09, 13:43   #5
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også strålende fornøyd med barnehagen og er glad i de ansatte, men jeg hadde likevel ikke hatt noen skrupler med å sende barnet dit i romjula hvis begge voksne hadde jobbet. Det er jobben deres.

Jeg er dog enig i at det er vanlig høflighet å si fra på forhånd om barnet kommer eller ikke.

Gammel 22-12-09, 13:46   #6
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg er også strålende fornøyd med barnehagen og er glad i de ansatte, men jeg hadde likevel ikke hatt noen skrupler med å sende barnet dit i romjula hvis begge voksne hadde jobbet. Det er jobben deres.

Det er vel ingen som stiller spørsmål ved at arbeidende, syke eller på annet vis trengende foreldre sender ungene i barnehagen, som sagt flere ganger før i denne tråden.

Gammel 22-12-09, 13:52   #7
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes bare hele denne tråden er latterlig i den grad at andre skal bestemme når barna blir sendt i barnehagen. Barn er forskjellige, familier er forskjellige, det er det vel greit å ta høyde for? Jeg tilbringer så lite tid med barna mine nå som jeg jobber at jeg ikke ville sendt dem i barnehage når jeg selv var hjemme, men jeg har da overhodet ingen problemer med at andre gjør det. På tross av at dette betyr at de ansatte i barnehagen må jobbe i romjula. Er det virkelig verdens straff å jobbe mellom jul og nyttår?

Gammel 22-12-09, 14:13   #8
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg synes bare hele denne tråden er latterlig i den grad at andre skal bestemme når barna blir sendt i barnehagen. Barn er forskjellige, familier er forskjellige, det er det vel greit å ta høyde for? Jeg tilbringer så lite tid med barna mine nå som jeg jobber at jeg ikke ville sendt dem i barnehage når jeg selv var hjemme, men jeg har da overhodet ingen problemer med at andre gjør det. På tross av at dette betyr at de ansatte i barnehagen må jobbe i romjula. Er det virkelig verdens straff å jobbe mellom jul og nyttår?

Men er det egentlig noen som mener at de skal bestemme over andre? Jeg oppfatter det ikke slik. Alle har hver sin mening og det må de jo få lov til.
Jeg sitter ikke på jobb og akker og stønner meg over at det er noen foreldre som sender barna sine i barnehagen i romjula, det er da helt greit.

Gammel 22-12-09, 15:33   #9
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Men er det egentlig noen som mener at de skal bestemme over andre? Jeg oppfatter det ikke slik. Alle har hver sin mening og det må de jo få lov til.
Jeg sitter ikke på jobb og akker og stønner meg over at det er noen foreldre som sender barna sine i barnehagen i romjula, det er da helt greit.

Ikke bestemme over, men det høres jo ut som en del Tenker Sitt om foreldre som sender barna i bhg i romjula selvom de ikke må, og da er det jo ikke så rart om det gir litt dårlig samvittighet. Jeg, f.eks, er nettopp flyttet til et nytt sted, og har ikke så lyst til at andre foreldre og barnehageansatte skal Tenke Sitt om meg før jeg har fått sjansen til å bli kjent med de. Derfor spør jeg her, når jeg fikk en anelse om at slik det har blitt gjort på det gamle stedet muligvis ikke er normen over hele landet.

Gammel 22-12-09, 14:33   #10
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

I utgangspunktet synes jeg ikke det, men jeg liker ikke å bli sittende med følelsen av at barnehageansatte ofrer seg fordi jeg må jobbe og at det går ut over bemanningen ellers i året fordi vi bruker disse dagene som barnehageansatte helst hadde likt å være hjemme.

Jeg må si at etter slike tråder og ellers holdninger i forhold til bruk av barnehage slike dager så føles det ikke godt å "måtte" jobbe.

Det er en hyggelig ting å gjøre å ta hensyn slik at folk får ta avspasering akkurat når de synes det er best å gjøre det, men jeg synes ikke det er mitt ansvar å strekke meg kjempelangt for at barnehageansatte skal få fri akkurat da. Jeg synes selv det er hyggelig å avspasere lørdager om sommeren, men jeg kan ikke forvente at folk legger opp sitt program ut i fra det.

Jeg kan ikke tenke meg at det er veldig mange barnehageansatte som føler at de ofrer seg ved å gå på jobb i romjula. Nå har jeg jobbet ganske mange år i barnehage, og jeg har til dags dato aldri opplevd at det er et problem å få folk til å jobbe. Det å jobbe i barnehage er en jobb på lik linje med alle andre jobber, og ingen forventer at foreldrene skal ta spesielt hensyn til oss som jobber der. Har man behov for å bruke barnehageplassen sin så gjør man selvsagt det uten noe mer tanke rundt det.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:20.