|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Leser
|
Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?
Du tenker at da kunne man ha delt en PC? (Jeg er ikke helt sikker på hva du mener). Jeg tenker at det kan være andre ting enn brukstid som styrer hvor mange PC er man vil ha. Det kan være sikkerhetsting, det kan være at de voksne vil spille voldelige spill som de ikke ønsker skal være tilgjengelig på barnas PC, det kan være en jobb PC (litt kjipt om dokumentet man har brukt 2 måneder på blir slettet med et uhell ...), kanskje vil man ha en PC uten internettforbindelse til barna.
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Det er litt vanskelig å diskutere med deg når du snakker om PC-bruken til så mange aldersgrupper samtidig. Tråden begynner med en åtteåring, sneier innom fireåringer og nå er vi over på ungdomskolen.
|
|
|
#3 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Kontrollfrik
Gode poeng. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Kontrollfrik
Nytt spørsmål: Skal barna sitte uten tilsyn ved en pc? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
For å si det sånn. Min 10 åring får ikke internett på rommet selv om omtrent alle vennene har det. Han får pent bruke den stasjonære i stua når han skal på nett. Ikke noe problem det. Han får absolutt ikke nett på rommet.
|
|
|
#7 |
|
maler
|
Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?Datamaskiner finnes i fellesrom her i mange år ennå. Barna skal forstå ganske mye mer før jeg lar dem få ha egen pc på rommet. Og jeg må finne en eller annen løsning for å styre når de har nett og ikke, jeg må kunne styre nettilgangen.
|
|
|
#8 |
|
Men først, kaffe!
Trekk fra det med voldelige spill så har du egentlig grunnen for at vi velger å la barna ha en helt egen PC å eksprimentere på. Den er på rommet til eldste og uten internett. Vi har dog lagt opp til fiber i alle rom, og tuller med at en dag skal til og med toalettet få sin egen ip-adresse (programmerer i dos). Sist redigert av emm : 17-12-09 kl 01:11. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|