|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange gaver får dere voksne da?Etter Mazungen kom har det ikke vært så veldig mye, men for meg er jo gaver til henne verd minst like mye. Jeg er ikke så glad i lys og servietter og slike typiske venninnegaver. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvor mange gaver får dere voksne da?Skal vi se, jeg får fra mannen min, begge brødrene mine, foreldrene mine og en venninne. Antallet varierer. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Hvor mange gaver får dere voksne da?5-6 tror jeg.
|
|
|
|
#24 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvor mange gaver får dere voksne da?Kanskje omtrent 10 (fra foreldre, svigerforeldre, bror, svigerinne, mann, barn, noen venner, bestemor og svigerbestemor), pluss noen fellesgaver sammen med mannen.
|
|
|
#25 |
|
Peppy!
|
Sv: Hvor mange gaver får dere voksne da?Det er ikke så mange lenger, egentlig. Det er vel en dipp nå som vi har små barn, så de siste årene har vi ikke kjøpt noe særlig med gaver til voksne. Det tar seg nok opp igjen, jeg merker allerede at jeg ønsker å gi til flere voksne som jeg ikke har pleid å gi til etter at de fikk barn. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvor mange gaver får dere voksne da?
Jeg har aldri fått det. Og i hvert fall ikke fra vennene mine - det er jo de som kjenner meg best og vet best hva jeg har og hva jeg trenger! Jeg satt også akkurat og tenkte på det der - og på at det er så mange som bruker ordet "skrot" om gaver man får fra eller gir til andre voksne. Det kjenner jeg meg overhodet ikke igjen i selv.
|
|
|
#27 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Hvor mange gaver får dere voksne da?Gaver er ikke skrot.
|
|
|
|
#28 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvor mange gaver får dere voksne da?Jeg får gaver fra mannen og ungene, fra mine foreldre, svigers, mannens søster og fra tre vennepar. Noe av dette er gjerne fellesgaver til meg og mannen
|
|
|
#29 |
|
Tilpasser tittel
|
Sv: Hvor mange gaver får dere voksne da?Jeg håper vel egentlig at jeg ikke får noen ( har spart unna de jeg har fått gjennom nisse-tråden her da ) for jeg har ikke mulighet til å kjøpe til noen andre. Jeg får kanskje 3-4? pluss fra barna..
|
|
|
#30 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Hvor mange gaver får dere voksne da?Jeg får 9. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
geskjeftig
|
Sv: Hvor mange gaver får dere voksne da?7 gaver, tenker jeg. Fra mannen, fra mine foreldre, fra mine 2 søsken, fra svigers og fra to sett besteforeldre. Kanskje klinker mannen til og gir meg noe fra sønnen også, men det ville forbause meg.
|
|
|
#35 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Hvor mange gaver får dere voksne da?Får vel som regel 4-5 stk, men i år ønsker jeg og mannen min oss bare gavekort på Ikea, for vi trenger endel derfra, hyller og sånt. Så det blir ingen pakker på oss da, tenker jeg, men vi VIL jo bare ha gavekort. Jeg bryr meg ikke om å sitte og pakke opp presanger uansett, det er kjekkest for ungene.
|
|
|
#36 |
|
ctrl+z
|
Anser du ikke penger som gaver?
|
|
|
#37 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Hvor mange gaver får dere voksne da?Med unntak av gavene som ungene lager på skolen og i barnehagen får jeg ingen julegaver. Jeg og mannen kjøper ikke gave til hverandre og vi har en regel i familien om at det bare er barna som får gaver. Jeg kjøper ikke mange julegaver heller. Kjøper til egne barn, til et vennepars barn (nærmeste vennene våre) og til min manns lillesøster. Svigermor/svigerfar får noe hjemmelaget fra ungene og det samme gjør ungenes oldemor og annen nær familie. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Plutselig tilbake
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
Synes det er fint å få sånt jeg. Men er det en pakke kronelys fra Rema vi snakker om er det jo litt kjipt. Vi gir ikke så voldsomme gaver til de voksne i familien heller, det er mest som en hyggelig oppmerksomhet. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
flisespikker
|
Hvis man trenger det, så er det jo fint. Jeg har kjøpt det til bestemødrene mine tidligere, det er ikke som om jeg synes det er dårlige gaver i seg selv (ingenting som noen kan tenke seg er vel dårlige gaver i seg selv). Men jeg ville ikke satt så veldig pris på det, siden jeg så å si aldri bruker lys, og nesten aldri "dekker bor" sånn at det er naturlig å bruke fine servietter. (Store, hvite Ikeaservietter er det vi pleier å bruke, men det ville nesten bli som å kjøpe en rull tørkepapir, føler jeg.
|
|
|
#40 |
|
Originala
|
Det kan jeg forstå. For min del er det snakk om at jeg gir en liten oppmerksomhet til min stemors familie. Vi møtes sjelden og det er et poeng for meg å ikke betale skrekkelig mye. Det skal være en liten ting. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|