Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Barnevernet - barn med fedmeproblem (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-07, 12:55   #9
Pastill
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barnevernet - barn med fedmeproblem (VG)

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Mange som har til dels alvorlige spiseforstyrrelser har erfaring med at legen og foreldrene satte dem på diett i oppveksten. Det er ikke bare bare det heller.

Og hva om foreldrene er like overvektige? Jeg skjønner ikke helt relevansen her..

Sier ikke at det er svart/hvitt. Som deg, så bare anntar jeg mye her. Mitt poeng er at det faktisk noen ganger KAN være rett det BV gjør. (I mine øyne i allefall).

Poenget med VELDIG overvektige foreldre er at de mulig kan være dårligere rustet til å ta tak i problemet til dattern. Ikke alle overvektige innser at de har et helseproblem. Spiservaner kan gå i "arv".

Har vært en del overvektig selv, og kan ikke si at jeg følte meg i fæl form. Men prøvene mine viste noe annet. Diabetes to var ikke langt unna her. Slanke seg er IKKE lett, men er det livsstruende, så MÅ det til. Og er det sånn i denne saken så syntes jeg barnevernet gjør rett.

Det er adovkaten som fokuserer på overvekten det jeg ser.. ikke bv. Dette kan glatt kalles omsorgssvikt i ekstreme tilfeller.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:32.