Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Parfymeforbud på offentlige kontorer?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-09, 15:23   #1
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parfymeforbud på offentlige kontorer?

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Det er igjen forskjell på ubehag og sykdom. Dersom alt som andre oppfatter som ubehagelig skal reguleres får vi litt av en jobb. Anser det ikke som nødvendig med forbud mot vond kroppslukt eller annet som er ubehagelig.

Når det kommer til mennesker i offentlige stillinger er det allerede regulering på dette med røyking. Så er det opp til deg som forelder å sørge for at tjenestestedet dine barn er på får et forbud, for det er opp til tjenestestedet. Det er allerede et forbud når det gjelder røyking på offentlig sted.

Du anser det altså som helt greit at man dynger seg med parfyme og røyk som f.eks. sykepleier, siden man tross alt ikke blir sykere av at de gjør det? Snakk om å være navlebeskuende.

Gammel 03-11-09, 15:26   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Du anser det altså som helt greit at man dynger seg med parfyme og røyk som f.eks. sykepleier, siden man tross alt ikke blir sykere av at de gjør det? Snakk om å være navlebeskuende.

Øh?
Nå kom vel hele tråden i gang fordi Skvett lurte på om vi ikke kunne forby parfyme på offentlige kontorer, det gjelder jo da sykepleiere også vil jeg tro?

Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 15:31   #3
Skvetten
Passiv

Standard

Jeg har allerede sagt at det bør være et forbud for mennesker som jobber i det offentlige rom der de arbeider med mennesker. Det er allerede et forbud mot røyking på offentlig sted, det er opp til hvert enkelt tjenestested å legge ned forbud ovenfor sine ansatte. Når du nevner dine barn som lukter røyk så er det noe helt annet enn å bli syk av det. Som jeg skriver er det i et slikt tilfelle opp til foreldrene å presse på ledelsen for å få et forbud. Det er ingen forbud når det gjelder parfyme på offentlig sted, dermed er det kun noen få lungeavdelinger i dette landet som har slike forbud på røyk og parfyme.

Jeg skjønner ikke helt hva du vil med utsagnet ditt eller om du har lest hva jeg har skrevet tidligere. Det at noen føler ubehag ved lukten er ikke det samme som å bli syk av det, men om du hadde forsøkt respirasjonssvikt en gang ville du nok skjønt litt mer om hvorfor det er viktig for alvorlig lungesyke med et slikt forbud.

Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 15:35   #4
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Jeg har allerede sagt at det bør være et forbud for mennesker som jobber i det offentlige rom der de arbeider med mennesker.

Og jeg sa nøyaktig det samme. Men likevel følte du for å kommentere. Jeg har full forståelse for at enkelte mennesker blir alvorlig syke. Men hele denne "det er ett fett med deg" holdningen som du fremviser her fordi enkelte ikke blir syke er ikke bra.

Gammel 03-11-09, 15:38   #5
Slettet bruker
Passiv

Standard

Og jeg sa nøyaktig det samme. Men likevel følte du for å kommentere. Jeg har full forståelse for at enkelte mennesker blir alvorlig syke. Men hele denne "det er ett fett med deg" holdningen som du fremviser her fordi enkelte ikke blir syke er ikke bra.

:signerer:

Sist redigert av Slettet bruker : 21-02-10 kl 17:04. Årsak: Ny viten
  Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 15:43   #6
Skvetten
Passiv

Standard

Nå leser du ord jeg ikke skriver og tillegger meg meninger jeg ikke har. Det at du ikke ser forskjellen på ubehag og alvorlig sykdom får stå på din egen kappe. Selv tar jeg alle de hensyn jeg kan ta og forventer ikke at de med små barn skal la være å skifte på ungene sine på et toalett jeg befinner meg på bare fordi jeg jeg blir kvalm og brekker meg av bæsjelukt. Bare sånn at det er sagt, det at du velger å lese meg som en navlebeskuende egoist er ditt valg.

Denne tråden handlet i grunnen om at jeg så gjerne kunne ønske at vi som er alvorlig lungesyke kunne bevege oss i en større del av det offentlige rom uten å bli syke rett og slett. Den handler ikke om ubehag men om det at mennesker blir syke av andres parfymebruk.

Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:01.