Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-06, 18:42   #1
Cascaye
Miss Distriktsnorge

Cascaye sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Er det juks å komme trekkende med fagbøker? Jeg kom meg aldri lenger enn til kapittel 4 i pensumboken i atom- og kjernefysikk. (Jeg begynte på nytt fra begynnelsen flere ganger, men så snart jeg kom inn på kapittel 5, sa det stopp.) Heldigvis fikk vi en eksamen der oppgave 1 telte 40% og utelukkende omhandlet stoff fra de fire første kapitlene. Det beregnet jeg raskt at skulle utgjøre nøyaktig karakteren 4.0, og det gjorde det da også.

4.0 er god som gull, overnevnte eksempel kan vel med trygghet fastslås å være et resultat av god gammeldags griseflaks???

Eller iskald beregning? Mulig jeg trenger noen tips sånn medio november...

Sist redigert av Cascaye : 26-09-06 kl 19:36.
Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 18:45   #2
Cascaye
Miss Distriktsnorge

Cascaye sin avatar

Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg la fra meg DaVinci-koden etter 90 sider, slå den.....
Jeg er ingen lesehest, ikke skjønnlitteratur i alle fall.

Gammel 26-09-06, 19:02   #3
Pio
Har ponny, ønsker høyhest

Pio sin avatar

Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cascaye, her.

Jeg la fra meg DaVinci-koden etter 90 sider, slå den.....
Jeg er ingen lesehest, ikke skjønnlitteratur i alle fall.

Den har jeg lyst til å lese. Kan jeg kjøpe den av deg??

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 19:09   #4
iana
safariqueen

iana sin avatar

iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Jeg har aldri helt kommet meg gjennom Den fjerde regelen (Ian Caldwell/Dustin Thomason). Vet ikke hvorfor egentlig det bare ble sånn.

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 19:38   #5
Cascaye
Miss Distriktsnorge

Cascaye sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pio, her.

Den har jeg lyst til å lese. Kan jeg kjøpe den av deg??

Ja klart det, den passer ikke helt inn blant mine hyperinteressante historiepensumbøker. Send meg PM med adresse så er den din for tja 150 + porto? Tror det er hardback-versjon (det heter det sant?)

Gammel 26-09-06, 20:36   #6
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cascaye, her.

4.0 er god som gull, overnevnte eksempel kan vel med trygghet fastslås å være et resultat av god gammeldags griseflaks???

Eller iskald beregning? Mulig jeg trenger noen tips sånn medio november...

Jeg var innstilt på å levere blankt og konte, ettersom jeg hadde vært gjennom under halve pensum, så jeg hadde ikke tatt med matpakke eller noe. Men da jeg fikk oppgavene, så jeg at oppgave 1 (med veldig mange deloppgaver) var satt til å telle 40 %, og jeg så også at den bare tok for seg den delen av pensum jeg kunne, så da tenkte jeg at hvis jeg brukte dagen på den ene oppgaven og fikk til alt, så ville jeg akkurat greie å stå. Så en blanding av griseflaks og beregning, tenker jeg. (Eksamen var heldigvis på et sted med kantine, så jeg fikk kjøpt meg mat og drikke, og fikk kaffe fra en studievenninne med stor termos.)

Gammel 02-10-06, 13:30   #7
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken bok ble du aldri ferdig med?

Det er to bøker jeg aldri har klart å fullføre.
En av Linn Ullmann, husker ikke engang hva den heter, men tror kanskje det hadde noe med en linedanser eller noe. Drepende kjedlig i allefall.
Den andre er Hvita Brevis og er vel av Jostein Gaarder om jeg ikke er helt på bærtur (noe som forøvrig ikke er umulig)

Kom forresten på en til, husker ikke forfatteren og tittelen er noe med en eller annen muskk fra Finland...................... Bare tittelen er jo nok til å sovne av. (eller var det fakta om Finland???)

DaVinchi koden leste jeg på en kveld.
Boka jeg har brukt en evighet på og lest bare på trass er Halvbroren av Saaby Christensen. Den begynte bra for så å bli kjeeeeedelig.
Den boka sleit jeg skikkelig med.

Gammel 02-10-06, 13:35   #8
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Kom forresten på en til, husker ikke forfatteren og tittelen er noe med en eller annen muskk fra Finland...................... Bare tittelen er jo nok til å sovne av. (eller var det fakta om Finland???)

Hvis det var Populærmusikk fra Vittula, så er det en oppvekstskildring av finske Mikael Niemi som jeg, i alle fall, syntes var riktig festlig. Fakta om Finland er derimot skrevet av Erlend Loe, og den har jeg ikke lest; han gjør seg best i bitte små doser, synes jeg.

Gammel 02-10-06, 13:38   #9
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Hvis det var Populærmusikk fra Vittula, så er det en oppvekstskildring av finske Mikael Niemi som jeg, i alle fall, syntes var riktig festlig. Fakta om Finland er derimot skrevet av Erlend Loe, og den har jeg ikke lest; han gjør seg best i bitte små doser, synes jeg.

Du har faktisk helt rett. Det var den Populærmusikk boka jeg tenkte på.
Men kan legge til en til på lista mi, for den Fakta om Finalnd har jeg her hjemme og har ikke kommet meg gjennom den heller.
Her må det en skjerpings til ser jeg, så nå får jeg grave frem de bøkene og prøve meg på nytt.

De andre bøkene mine har jeg jo allerede lest 2 eller 3 ganger.
(krimbøker blir ikke like spennende 2. gangen)

Gammel 02-10-06, 13:40   #10
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg holder forresten akkurat på med en bok som jeg har begynt på og lagt fra meg i hvert fall tre ganger før, nemlig Kazuo Ishiguros The Remains of the Day. Alle gangene har jeg strandet på de aller første sidene, selv om jeg egentlig har visst at jeg ville like boka om jeg bare kom meg gjennom de første butlertekniske sidene (jeg likte filmen veldig godt). Og nå er jeg halvveis, og vet jeg vil bli ferdig denne gangen, den er jo fantastisk (på en temmelig ubehagelig måte).

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 13:42   #11
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg holder forresten akkurat på med en bok som jeg har begynt på og lagt fra meg i hvert fall tre ganger før, nemlig Kazuo Ishiguros The Remains of the Day. Alle gangene har jeg strandet på de aller første sidene, selv om jeg egentlig har visst at jeg ville like boka om jeg bare kom meg gjennom de første butlertekniske sidene (jeg likte filmen veldig godt). Og nå er jeg halvveis, og vet jeg vil bli ferdig denne gangen, den er jo fantastisk (på en temmelig ubehagelig måte).

Å, den er så trist! Både boken og filmen. Og veldig, veldig bra, både boken og filmen. Jeg tror kanskje det er den mest vellykkede romanfilmatiseringen jeg vet om.

Gammel 03-10-06, 10:16   #12
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Å, den boka (og filmen) er helt fantastisk.

Boka hørte jeg første gangen som lydbok. Jeg er normalt ikke veldig ivrig på lydbøker, for jeg synes ofte jeg faller ut av teksten og at jeg ikke får like mye igjen for den som når jeg leser selv, men denne opplesningen var aldeles nydelig. Det var sir Nigel Hawthorne som leste, og han har altså den perfekte stemmen til å lese en ekte engelsk butler. Jeg forelsket meg fullstendig i den opplesningen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 12:47   #13
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Å, den boka (og filmen) er helt fantastisk.

Boka hørte jeg første gangen som lydbok. Jeg er normalt ikke veldig ivrig på lydbøker, for jeg synes ofte jeg faller ut av teksten og at jeg ikke får like mye igjen for den som når jeg leser selv, men denne opplesningen var aldeles nydelig. Det var sir Nigel Hawthorne som leste, og han har altså den perfekte stemmen til å lese en ekte engelsk butler. Jeg forelsket meg fullstendig i den opplesningen.

Er det den med Anthony Hopkins?

Gammel 02-10-06, 22:33   #14
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Populærmusikk fra Vittula er riktig fornøyelig, spør du meg Fakta om Finland har vist seg vanskelig å komme igjennom for min del

Gammel 02-10-06, 21:56   #15
Sparky
Mean Milk Machine

Sparky sin avatar

Sparky er litt kul
Standard

Boka jeg har brukt en evighet på og lest bare på trass er Halvbroren av Saaby Christensen. Den begynte bra for så å bli kjeeeeedelig.

Helt forferdelig.
Jeg klarte å lese hele, men jeg orker ikke en ny bok av Saaby Christensen med det første.

"De hellige geografene" av Göran Tunström har jeg heller ikke fullført. Likte "Tyven" veldig godt. Kanskje jeg skal prøve en gang til? "Skimmer" står også i bokhyllen. Har jeg lest den ferdig?

Sparky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 10:10   #16
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sparky, her.

"De hellige geografene" av Göran Tunström

Hva slags bok er dette?

Lille*My; en hellig geograf

Gammel 03-10-06, 14:49   #17
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Å, den likte jeg kjempegodt! Har lest den flere ganger.

Gammel 06-10-06, 15:36   #18
Christinamor
Superaktiv

Christinamor sin avatar

Hvor: Skien
Christinamor er litt kulChristinamor er litt kul
Standard

"Ville svaner", av Jung Chang - har prøvd meg flere ganger, man den blir av en eller annen grunn alltid puttet inn ihylla igjen.......

Christinamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 20:23   #19
Ginger2
Naiv og Super

Ginger2 sin avatar

Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tror boken heter "Det syvende møtet" og er skrevet av en kjent, kvinnelig, norsk forfatter. Har begynt på boken mange ganger, men husker ikke om jeg har fullført engang!

Gammel 08-10-06, 01:21   #20
anakonda
https://www.giblod.no/

anakonda sin avatar

anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Christinamor, her.

"Ville svaner", av Jung Chang - har prøvd meg flere ganger, man den blir av en eller annen grunn alltid puttet inn ihylla igjen.......

Ååå, men den er jo så bra! Den har jeg lest mange ganger!

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:05.