|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#141 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Hvor mye havregryn og hvor mye cc bruker dere ?
|
![]() |
![]() |
#142 |
Textrovert
|
![]() Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Gårsdagen var slik:
#143 |
flisespikker
|
![]() Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?
I havregrøten? Jeg tar vanligvis en liten porsjon av fellesgrøten, men skal jeg lage til bare meg selv, bruker jeg ca. 20 g gryn og mikrobølger det med lettmelk i noen minutter. Og så bortimot en halv boks CC. Jeg har alltid en liten neve valnøtter i også, og så masse kanel på.
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002) Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it. Sist redigert av Skilpadda : 25-09-09 kl 10:33. |
![]() |
![]() |
#144 |
Trøtt
|
![]() Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Jeg brukte havregrøtrester i lappene.
#145 |
flisespikker
|
![]() Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Jeg synes ellers at når grøten lages på melk, og får koke godt inn, får den naturlig så søt og rund smak at det er helt kurant å ikke ha sukker på eller i. Ingen av oss bruker sukker på grøten, Poden bruker ikke engang kanel, han liker den for tiden best "bar", men vil han ha smør eller kanel, så får han det.
#146 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Takk for svarene begge to |
![]() |
![]() |
#147 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Jeg har bare et lite spørsmål ang. lavkarbo.
#148 |
flisespikker
|
Mye mer grønnsaker.
#149 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Jeg bytter ut poteter med blomkål, og lager blomkålris istedet for ris |
![]() |
![]() |
#150 |
Til tider hjulbeint
|
Jeg spiser stort sett rå grønnsaker i steden for ris eller poteter. Har vel spist potet eller ris omtrent 10 ganger de siste tre årene. |
![]() |
![]() |
#151 |
Tankefull
|
![]() Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Hmm, må prøve den grøten. Jeg er lei egg allerede.
#152 |
Trøtt
|
![]() Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Jeg våkner om natten og får ikke sove fordi kroppen jobber så fælt etter at jeg begynte med lavkarbo på mandag.... hodet er avslappet men kroppen jobber...
#155 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Går havregrøt for å være lavkarbo, eller blir den nesten-lavkarbo når man har cc i? |
![]() |
![]() |
#156 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Fedon anbefaler iallefall havregrøt med cc, men da de store grynene - de har lavere GI enn de lettkokte. Jeg antar at det ikke er ketosemat?
#157 |
Passiv
|
![]() Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Det er ikke ketosemat. Men karbene i store havregryn er ganske trege karber, så for meg fungerer det strålende som frokost. Jeg trener veldig bra på havre og cc grøt. Cc er godt for smaken, og tilfører litt mer proteiner. |
![]() |
#160 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Frokost: kaffe latte + et par valnøtter (alt jeg rakk) |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|