Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-09, 09:43   #11
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hannah: Jeg har ikke kunstig søtstoff i huset, jeg bare spiser veldig lite mat med sukker. Med lavkarbo som ikke er ketose kan man "skeie ut" litt innimellom uten å "ødelegge" alt - jeg spiser litt dessert eller kake i ny og ne (men det er ganske mye sjeldnere enn før). Ellers så holder jeg meg til bær, eller så-mørk-som-mulig sjokolade, hvis jeg vil ha noe søtt.

Hvis jeg er "på farta" og det kan bli lenge mellom måltider, har jeg gjerne med meg noen proteinbarer, ofte nøtter også. Må jeg kjøpe noe underveis, kjøper jeg en pølse uten brød, eller kanskje en fiskekake eller et kyllinglår hvis jeg er et sted med varmmatdisk. "Matpakke" synes jeg ikke er så lett å få til, men det er sjelden jeg har behov for det. Hadde jeg hatt mer behov, hadde jeg kanskje laget meg noen standardvarianter.

Takk for svar.
Jeg får ta en titt i tråden her, og se hva dere spiser i løpet av en dag.
Såg lavkarbotråden til Irma også her inne. Der var det jo mye som såg godt ut.
Men hvordan er det i fht fett og kalorier når man spiser lavkabo? Er man i ketose så kan man spise så mye man orker (det begrenser seg liksom selv)?

Hannah er ikke aktiv  

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32.