Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Liker du julen, eller det bare stress?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-09, 20:45   #11
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du julen, eller det bare stress?

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Hvorfor må du kjøpe så mange gaver?
Kunne du ikke kjøpt familiegaver til hele familiene? Kjøpe noe de kan kose seg med sammen, for eksempel brettspill, bøker, eller film. Eventuelt er det også lov å begrense det litt, og si at gavene skal ha maxpris, at bare ungene får presanger, eller at man kan avtale at man kjøper spleisegaver slik at antallet gaver blir færre, men større.

Jeg begrenser det jo, men det koster likevel mer enn jeg har råd til som student. Jeg har en "skilt familie", så alle er å regne som mine nærmeste, og de skal jo ha gaver så klart. Brettspill og lignende er ikke aktuelle gaver da dette ikke er noe de driver noe særlig med. Uansett om jeg hadde kjøpt brettspill til alle sammen, så hadde det vært et stort innhugg og jeg måtte satset på å leve på nada i romjulen når poden er hos pappan. Ganske kjedelig, ikke minst er det stressende å hele tiden telle på kroner og øre. Jeg ønsker ikke være den som får masse fint, men ikke kan gi noe særlig igjen, så dette er jo et valg jeg tar. Jeg har kanskje for mye stolthet eller noe.

Har begynt med julegavene så vidt nå allerede da, så jeg skal slippe dette i år. Men likevel.. jeg syntes det er teit at jula og gavekjøret skal være der, så jeg må legge en plan allerede i august for hvordan det skal gå rundt. Ikke min ide av en koselig høytid i alle fall. Skulle virkelig ikke ønske handlegalskapen var en del av juletradisjonene.

Det som ER koselig med jula er pyntingen av leiligheten og lage julekalender til poden. Liker også julaften, bare syntes gavegreiene grenser til kvalmende til tider.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:14.