Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Legger skolen seg opp i matpakken til ungene?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-09, 21:19   #10
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legger skolen seg opp i matpakken til ungene?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

[

Kanskje fordi man ønsker at ungene skal spise sunt? Kanskje ungene er småspiste og man velger noe de liker. Kanskje man har unger med allergier som man ønsker å gjøre noe ekstra for. Kanskje man ikke er enig i at kneip med brunsost er det beste i matpakka?

Men da synes man jo det er en ""battle" som er verdt å ta, da. :skjønner ikke problemet: Jeg har jo aldri sagt noe om at barn som er allergiske mot brunost skal spise likevel det for å unngå å trosse skolereglene?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Selvsagt setter skolen (eller i mitt tilfelle: læreren) reglene for å gjøre det lettere for seg selv. Det er egentlig helt uinteressant for meg, for mitt fokus ligger på mitt barn når det kommer til dette. Mørk sjokolade og mine grove vafler er mye sunnere enn kneipp med prim, og jeg skal rett og slett ha meg frabedt å få et forbud mot å servere variert og næringsrik mat i barnas matboks. Og klart jeg gidder å "henge meg så voldsomt opp i disse matgreiene". Det er mitt barns helse og velvære det er snakk om!

Jeg må tydeligvis forklare meg nærmere... Skolen setter av og til opp tilsynelatende firkantede regler for å gjøre det enklest mulig for seg selv. "Seg selv" betyr i dette tilfellet at lærerene kan bruke tiden sin på det de egentlig er der for; å ta seg av alle elevene på best mulig måte. Jeg prøvde virkelig å forklare problemene som ofte oppstår hvis man åpner for vafler og sjokolade. (De grove vaflene kan jeg til nød forstå, men at du gidder å kjempe hardt for den mørke sjokoladebiten? Really? ) Det hadde helt klart vært en fordel hvis noen foreldre husket på at deres barn ikke er det eneste i klassen. Derfor snakket jeg om "pick your battles." Men for all del; hvis du mener at ditt barns helse og velvære står og faller med en rute Premium Orange, så synes jeg du bør kjøre på.

Slike tråder får meg alltid til å huske på hvor utrolig deilig det var å flytte fra grunnskolen over til vidergående.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:47.