|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hva ville vi fått om høyresiden hadde vunnet valget?Poenget mitt er egentlig at disse skattene og avgiftene vi betaler finansierer ett og annet, som vi ellers måtte betalt av egen lomme. Det er ikke gitt at man fikk så mye bedre råd, totalt sett, om skatter og avgifter gikk ned, for da måtte pengene hentes annet steds fra, og før eller siden hadde man (eller i alle fall noen) endt opp med regningen uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Deltidsmamma
|
![]() Sv: Hva ville vi fått om høyresiden hadde vunnet valget?
Jeg føler vel at bilistene skattlegges alt for mye. Og småbarnsforeldrene er storforbruker av bil (trodde jeg); for å få mer tid på morgen og ettermiddag. Alle andre har jo bedre tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bedreviter
|
De rødgrønne er vel like mye et miljøparti som et småbarnsparti, og det er helt i tråd med deres politikk å legge avgifter på privatbilisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Passiv
|
Høyre er ikke for å legge ned dette bomprosjektet såvidt jeg vet. Så siden du snakket om noen som ville fjerne bompenger så gikk jeg ut fra at du snakket om de eneste som vil fjerne bompenger i en eller annen grad. Beklager så mye hvis du mente de av de borgerlige partiene som vil beholde de pågående prosjektene, det kom visst ikke helt frem for meg ut fra eksempelet ditt. |
![]() |
![]() |
#5 |
Deltidsmamma
|
Dette skal jeg huske på |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Shake it out!
|
Ikke helst i kombinasjon med utbygging av kollektivtransporten, men som en følge av at man bygger ut kollektivtrafikken. Man kan ikke setter restriksjoner på privatbilismen før man har et fungerende alternativ. Jeg kan ikke få sagt hvor
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg synes noe av problemet rent miljømessig er at man har et alt for høyt fokus på privatbilismen. Og det avgiftslegges til de grader, for det er "sikre penger". Rent miljømessig får man svært små gevinster. Å legge et økt fokus på tiltak innenfor industri og næringsliv et to elementer - et annet element blir det generelle forbruket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Deltidsmamma
|
Det er greit å mene det for oss som har god råd og kan betale den bilbruken vi trenger. For meg teller ikke økt kjøpekraft heller det spøtt. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|