Sv: Påkledning i barnehagen, jeg har ingen kontroll!
Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.
Blir det ikke for varmt i sommerregn? Jeg har en skalljakke som er altfor varm å bruke som vindjakke om sommeren.
Jeg har brukt den i hele sommer. Husk at det puster.
Jeg testet to dager i august nå. Det var likt vær begge dagene, 20 grader pluss og regn.
Første dagen satt jeg på regntøy, bukse og jakka. Ungen var svett og klam, buksa satt klistret til bena hans og han var kliss våt på ryggen.
Dagen etter brukte vi Nanook. Buksa er ganske tykk og jeg tenkte dette ble for varmt men jeg måtte prøve. Det fungerte optimalt, ungen fantes ikke klam. Bedre å ha en t-skjorte under dette enn å ha regnjakke og genser tenker jeg.
Denne dagen kom lederen i barnehagen og lurte på hvor vi hadde kjøpt klærne, hun var overveldet. Og denne dagen pakket jeg bort regntøyet for godt.
Skulle ønske jeg kunne komme vandrene inn i tråden her, til dere, med klærne under armene og vist dere. Alt skrytet virker overdrevet, jeg hadde en venninne som skrøt på samme måte som jeg gjør av tøyet og jeg må innrømme at jeg hadde mine tvil. Hun sørget for at jeg fikk tøyet til en meget gunstig pris for å teste det ut, og jeg måtte svelge et par kameler ja.
Og nå er jeg hekta. Bekledningen her i vinter blir skallekærne, vinterdressen, luer, votter og to sett med fleece fra Nanook spedd på med litt nøstebarnfleece. Og så har vi litt troll i reserve som vi allerede hadde i hus før vi ble hektet.
|