Sv: Fastlegene skal få mindre makt i forhold til sykemeldinger
bina: Du høres ut som en veldig ok arbeidsgiver å ha når man er syk. Jeg må bare si det.
Da jeg var 50% sykmeldt for senebetennelse i skulderen en gang, var det ekstremt vanskelig å få arbeidsgiver til å gå med på at de 50% skulle brukes på halve dager. For dem passet det bedre at jeg kom annenhver dag og jobbet fulle dager, mens det for meg jo var antall timer belastning i strekk som var problemet. Jeg følte meg ikke mye ønsket da jeg til slutt (etter å ha levert egen legeerklæring på hvordan sykmeldingen var tenkt) fikk noen halve dager og så beskjed om at arbeidsgiver helst så at jeg var 100% sykmeldt etter det fordi det ble så trøblete med noen som gikk halve dager. Jeg forhørte meg med NAV og videreformidlet informasjon om tilretteleggingstilskudd og slikt, men det var null interesse.
Å få tilrettelegging som du beskriver dengang hadde vært en drømmesituasjon i mine øyne. Og i legen min sine øyne.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
|