Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om å tilgi drap

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-09, 22:08   #1
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Om å tilgi drap

Jeg tenker at det kanskje er sånn at noen ganger ligger den nye sjansen i å bryte opp og starte igjen et annet sted. Fordi det er kjørt der man var.

Dette er en sånn en tror jeg. Hvor man bør innse at akkurat på dette stedet er det liten vits i å bo. Det ligger igjen for mye vondt der. For dem selv, og for dem som har mistet ungen sin på grunn av dem. Man bør gi dem respekten av å holde seg unna.

Ja, straffen er sonet. Men det betyr ikke at det er greit.

Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 22:16   #2
Left
Passiv

Standard

Sv: Om å tilgi drap

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg tenker at det kanskje er sånn at noen ganger ligger den nye sjansen i å bryte opp og starte igjen et annet sted. Fordi det er kjørt der man var.

Dette er en sånn en tror jeg. Hvor man bør innse at akkurat på dette stedet er det liten vits i å bo. Det ligger igjen for mye vondt der. For dem selv, og for dem som har mistet ungen sin på grunn av dem. Man bør gi dem respekten av å holde seg unna.

Ja, straffen er sonet. Men det betyr ikke at det er greit.

Her er jeg på linje med smilefjes. En annen ting er at barn og familie til den som har gjort en slik ugjerning ikke bør lide for det som skjedde for mange år siden.
Jeg vil nok tro at det er smart å flytte på seg, begynne med blanke ark.
Det vil jo aldri bli glemt - forståelig nok - av de som var berørt, og det vil på en eller annen måte påvirke familien til drapsmannen som er helt uskyldige oppe i det. Dessuten synes jeg de pårørende til den som ble drept skal slippe å møte drapsmannen i kassa på Rimi.

Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:30.