Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ryanair

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-09, 18:10   #1
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ryanair

Det ville forbause meg veldig om ikke Norwegian har gjort et grundig arbeid i business caset sitt. De kommer ikke til å kjøre halvfulle fly særlig lenge.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 18:29   #2
indie
Bør lage seg en tittel selv

indie sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det blir snakket mye om hvor fælt man kan bli behandlet av Ryanair i denne tråden, men vi har jo passasjerrettigheter, og så vidt jeg har skjønt er de europeiske, og noe som alle flyselskap i Europa må følge, inkludert Ryanair. Jeg kan tenke meg at man i enkelte tilfeller må krangle mer for disse hos Ryanair, men jeg kan ikke tenke meg noe annet enn at man får gjennomslag for helt klare passasjerrettigheter der også.

Har for øvrig aldri flydd Ryanair, men nærmeste flyplass de flyr til er langt unna. Men var det nærme nok hadde jeg nok vurdert de på samme måte som et annet flyselskap. Det vil si, jeg ville vurdert det på samme måte som jeg vurderer feks valg av hotell. Ryanair 3-stjerners, SAS 4-stjerners, Thai airways 5-stjerners osv. Og da er jeg selvsagt villig til å betale mer for tilleggstjenester og service. Men dette kommer selvsagt ann på hvilke behov jeg har. Ryanair ville nok blitt redusert til de gangene jeg hadde lyst til å dra til akkurat de stedene de flyr, da jeg ikke har lyst til å måtte bytte fly med dem.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 22:08   #3
Elin

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av indie, her.

Det blir snakket mye om hvor fælt man kan bli behandlet av Ryanair i denne tråden, men vi har jo passasjerrettigheter, og så vidt jeg har skjønt er de europeiske, og noe som alle flyselskap i Europa må følge, inkludert Ryanair. Jeg kan tenke meg at man i enkelte tilfeller må krangle mer for disse hos Ryanair, men jeg kan ikke tenke meg noe annet enn at man får gjennomslag for helt klare passasjerrettigheter der også.

Jeg har det ikke som målsetning å bare rakke ned på Ryanair for moro skyld. Ryanair er ikke bedre enn ryktene sier. De omgår regler, registrerer fly hist og pist for å omgå regelverket enda mer, og de trikser og lurer for egne passasjerer og egne ansatte. Det er og blir et skikkelig dritt-selskap (gud, så godt å si det). Hva som må til for å stoppe dem, må gudene vite....

Her er enda litt mer "interessant" lesning for de som synes det er helt ok å fly med Ryanair.

Gammel 07-08-09, 18:31   #4
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Det ville forbause meg veldig om ikke Norwegian har gjort et grundig arbeid i business caset sitt. De kommer ikke til å kjøre halvfulle fly særlig lenge.

Som jeg sa i et par innlegg over her så er ruten Evenes-Oslo et glimrende eksempel på at konkurransen funker. Der har selskapene justert rutene, slik at de nå flyr omtrent bare med fulle fly.

Gammel 07-08-09, 19:15   #5
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Hva baserer du de antakelsene på? Norwegian har mange ruter, men har aldri hatt særlig høy kabinfaktor. Tatt i betraktning at Norwegian er et lavprisselskap så bør kabinfaktoren være ganske mye høyere enn hos f.eks. SAS. Det hjelper ikke å bare ha mange destinasjoner og fly mange passasjerer dersom kabinfaktoren forblir lav.

Gammel 07-08-09, 19:30   #6
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Hva baserer du de antakelsene på? Norwegian har mange ruter, men har aldri hatt særlig høy kabinfaktor. Tatt i betraktning at Norwegian er et lavprisselskap så bør kabinfaktoren være ganske mye høyere enn hos f.eks. SAS. Det hjelper ikke å bare ha mange destinasjoner og fly mange passasjerer dersom kabinfaktoren forblir lav.

Basert på at det er et selskap hvor butikken fungerer ganske greit, kanskje? Kjos og co er virkelig ikke iddioter.

Gammel 07-08-09, 21:43   #7
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Basert på at det er et selskap hvor butikken fungerer ganske greit, kanskje? Kjos og co er virkelig ikke iddioter.

Selvsagt er ikke Kjos en idiot. Men tallene fra Norwegian sier ingenting om hvordan selskapet egentlig går. Stor passasjerøkning er ikke det samme som at selskapet går bra. Det hjelper lite å investere å mange fly, åpne ruter heller, når man ikke har penger nok til å betale flyene,men må åpne nye ruter for å få cash nok fra dag til dag....
Men ja, for all del, Kjos har gjort MYE riktig, og ikke minst sliter ikke Norwegian med overbetalt-og altfor stor administrasjon, slik SAS gjør, og som gjør oss grasrot-ansatte i selskapet ganske motløse når det er dårlige tider. Slik som nå.

Gammel 08-08-09, 21:29   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

Selskapet leverte en omsetning på 1.901 million kroner for andre
kvartal 2009. I tilsvarende kvartal i fjor hadde selskapet en
omsetning på 1.550 million millioner kroner.

Selskapet leverte et driftsresultat på 245 millioner
kroner, mot et driftsresultat på negative 72,7 millioner kroner
i første kvartal i 2008.

Driftsresultatet for andre kvartal 2009. Det klarer du ikke hvis du kjører halvfulle fly på trass eller åpner ruter der det ikke er grunnlag.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 14:41   #9
Elin

Elin sin avatar

Standard

Driftsresultatet for andre kvartal 2009. Det klarer du ikke hvis du kjører halvfulle fly på trass eller åpner ruter der det ikke er grunnlag.

Driftsresultatet for et gitt kvartal sier ingenting om hvordan selskapet går. Tror du virkelig at det er så enkelt? Flybransjen er en komplisert bransje. Pr. i dag, så er det to flyselskaper som reellt tjener penger i Europa. Det er Thomas Cook Airways og Ryanair....

Gammel 10-08-09, 10:36   #10
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med Wizz Air da? Det er jo også et lavprisselskap a la Ryan Air, er det ikke et? Noen som har erfaring med dem?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:16.