Sv: Å ikke bruke solkrem i barnehagen
Om barnehagen smører min sønn med noe jeg har bedt dem om å ikke smøre ham med, fordi de mener det er vannskjødsel fra min side å si han ikke skal smøres med det, så ville jeg klaget. Det er direkte overtramp!
Små barn har ikke godt av mye sol likevel, å ha på dem tøy, ta pauser fra solen, oppholde seg i skyggen har de godt av. Når det er sagt, jeg har smurt min sønn med solkrem i år også jeg, fordi jeg ikke klarer holde ham ute fra solen helt, selv om jeg prøver. Og fått pes for det, for barn under 1 eller 2 år skal ikke smøres med solkrem... De skal holdes i skyggen. Mange 1-åringer går i barnehage. Skal man altså anklages for vannskjødsel da, fordi man følger de rådene?
Det er FORELDRENES valg om de vil at barnet snak smøres med solkrem (Jeg hade libtt sur om de smurte med noe et annet barn hadde med seg, 1)de stjal da av det andre barnets solkrem og 2) det var ikke sikkert det er en jeg ville godkjent. Jeg bruker solkrem på ham, men jeg er sær på hvilke.... Jeg kommer til å være like sær på hva de smører på ham ved bleieskift. Eller, at de helst IKKE skal, annet enn ved spesifikt behov. Jeg er sær, jeg vet det, men det er mitt barn, mine avgjørelser.