Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Tour de France!

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-09, 22:01   #11
Nebbia
Passiv

Standard

Sv: Tour de France!

Denne tråden er det like mye liv i, som i spenningen i Tour de France. Dette er definitivt den dølleste touren i manns minne. De flate etappene kontrolleres fullstendig av Columbia og Cavendish. Og fjelletappene er helt fraværende. På den ene "fjelletappen" kom supersprinteren Oscar Freire på pallen!

Av etappene som er igjen, er det kun opp til Verbier på søndag og tempoetappen i Annecy på torsdag som innebærer noe spenning før finalen opp til Mont Ventoux. Men den siste bakken opp til Verbier er verken lang eller bratt nok til å skille skikkelig. Jeg tipper Contador er i stand til å slå Armstrong med 30 sekunder. De samme 30 sekundene som Armstrong kommer til å være bedre enn Contador på tempoen som er altfor kort. Kun én 40 km individuell tempo. Det er langtfra nok til å skape tidsdifferanser. Alt kommer til å bli avgjort opp Mont Ventoux, og det er for så vidt dramaturgi nok i det, men den eneste spenningen ligger jo i om det er Contador eller Armstrong som vinner. Det er verken fjell eller tempoetapper nok for at Scleck eller Evans skal kunne gjøre noe. Bare jeg slipper å se Armstrong øverst på podiet er jeg fornøyd. Resten kan forbigås i stillhet.

Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:59.