Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om kommunikasjon i bloggene

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-09, 17:39   #121
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om kommunikasjon i bloggene

Å hjelp. Eller hjelp og hjelp, den er vel ikke av all verdens interesse for verden.

Men jeg får vel lukke den da tror jeg. Tenk på alle peodene.

Gammel 08-07-09, 19:50   #122
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg visste ikke at bloggen kunne bloggen kunne leses av andre enn FP-brukere. Nå har bloggen min vært brukt veldig generelt og ujenvt, men kanskje på tide å lukke.

Jeg er forresten lite aktiv i bloggorama. Det hender jeg føler at jeg går glipp av en haug med ting, men det plager meg ikke akkurat nevneverdig.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 21:48   #123
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blogg, ja... det har jo jeg også når jeg tenker meg om!

Jeg aner ikke hvem jeg har og ikke har tilgang til. Det står 150 blogger, men når jeg trykker på linken har jeg vel drøye 50. Er det de som er åpne, det? Itte vet je!

Jeg skulle nok ha klart å skrive litt i bloggen min, men jeg kjenner at jeg ikke har tid til å aktivt kommentere ørten blogger i tillegg til å lese på FP, så kanskje jeg bare skal holde meg borte fra bloggene, om lesetilgang forutsetter at man kommenterer aktivt.

...selv om jeg hater å gå glipp av noe da

Egentlig burde jo bare de 3-4 med de mest interessante bloggene (sånn gå glipp av noe-messig) gitt meg tilgang, for det hadde jeg klart å holde styr på. Tror jeg.

Gammel 08-07-09, 22:25   #124
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Men jeg synes bloggene og "klikkene" rundt de gjør forumet mer uoversiktlig. Jeg tror bloggene i en viss grad amputerer forumet …

Det er min oppfatning også. Jeg har vært innom et par blogger innimellom, men når man ikke har så mye tid til PC så er det vanskelig å bruke den lille tiden på å sette seg inn i en helt ny verden. Men nå har jeg skrevet mitt første bloggeinnlegg noensinne, mest på trass.

Men jeg aner jo ikke hvordan jeg navigerer der inne.

Gammel 08-07-09, 22:36   #125
safran
frakoblet

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hahaha, jeg skjønner ingenting der inne! Hvordan får jeg opp andres blogger? Lager jeg kategorier? Hvordan ser jeg andres innlegg?

Jeg føler meg skikkelig som en nybegynner igjen.

Gammel 08-07-09, 22:38   #126
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Andres blogger får du opp om du har tilgang til dem. Om du ønsker å se at andre har kommentert i ditt innlegg i "nye innlegg" må du legge til deg selv som kontakt.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 22:44   #127
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Takk, Kanne! Da har jeg lagt til meg selv som kontakt.

Gammel 08-07-09, 22:48   #128
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er veldig glad i bloggene og bruker vel egentlig først å sveipe over de øverste bloggene før jeg sjekker kontrollpanelet og uleste innlegg. Jeg har ikke tilgang til så mange blogger, kanskje ca halvparten (har ikke sjekket), og jeg har selv en lukket blogg, men gir stort sett tilgang til de som spør.

Jeg syns egentlig ikke bloggene er ekskluderende, men jeg skulle gjerne ha hatt flere tilganger, men får meg ikke helt til å spørre. Samtidig som jeg syns det er veldig hyggelig å bli spurt selv, så jeg vet ikke helt hva som er så farlig.

Gammel 08-07-09, 22:50   #129
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg lagt til deg, Safran. Oppdaget til min forskrekkelse at du ikke var kontakt.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 23:21   #130
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har tenkt og tenkt på dette med bloggene i dag og har kommet til den konklusjonen at jeg synes bloggorama er blitt en viktig del av FP, samtidig som det er litt ekskluderende. Men det er helt greit at det kreves litt innsats så man blir lagt merke til, selv om jeg har blitt litt skuffet der og da når jeg har oppdaget at en blogger (eller flere) har slettet meg fra tilgangslisten.

Selv er jeg ikke så aktiv som en del andre, men i høyeste grad deltagende vil jeg si. Det er ikke alltid jeg har så mye annet enn fjas å komme med, men oppriktig interessert er jeg.

Selv har jeg en blogg som er lukket (og ikke så ofte skrevet i) og har egentlig ikke noen særlige krav til hvem som har tilgang annet enn at de er aktive medlemmer på FP.

Gammel 08-07-09, 23:29   #131
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Peaches, her.

Jeg har tenkt og tenkt på dette med bloggene i dag og har kommet til den konklusjonen at jeg synes bloggorama er blitt en viktig del av FP, samtidig som det er litt ekskluderende.

Ja, det er omtrent det jeg også har kommet til. Og så stort som FP har blitt, så tror jeg det er mer bra enn dårlig for forumet som helhet - det er ikke lenger bare et lite sted der alle kjenner alle. (Det vil alltid være noen som synes at ting var bedre før; alle onlinefora jeg har vært på har utviklet seg over tid, og det er alltid noen som synes det var best på den tiden de selv kom dit og etablerte seg, men man kan ikke skru tiden tilbake noe mer her enn man kan i RL. Hverken på godt eller vondt.)

Gammel 08-07-09, 23:47   #132
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nei, er den åpen, så kan "hele verden" se den, og da blir den Google-indeksert også. (Det er grunnen til at jeg lukket min, og det er sikkert andre som tenker sånn også - og siden hver person som skal få tilgang må legges til manuelt, så er det ikke så rart om man ikke husker på absolutt alle.)

Det er dette som er grunnen til at jeg kommer til å lukke bloggen min også nå. De som ønsker tilgang til en relativt uinteressant blogg må bare spørre altså.

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Å hjelp. Eller hjelp og hjelp, den er vel ikke av all verdens interesse for verden.

Men jeg får vel lukke den da tror jeg. Tenk på alle peodene.

Jeg håper jeg får være med videre også da? Jeg vil gjerne få tilgang hos dere andre også som snakker om å lukke bloggen deres, hvis jeg får lov da.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 00:04   #133
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er omtrent det jeg også har kommet til. Og så stort som FP har blitt, så tror jeg det er mer bra enn dårlig for forumet som helhet - det er ikke lenger bare et lite sted der alle kjenner alle. (Det vil alltid være noen som synes at ting var bedre før; alle onlinefora jeg har vært på har utviklet seg over tid, og det er alltid noen som synes det var best på den tiden de selv kom dit og etablerte seg, men man kan ikke skru tiden tilbake noe mer her enn man kan i RL. Hverken på godt eller vondt.)

Men mener du at bloggene i FP-form (eller forum form) er så veldig fremtidsrettet? Jeg har hørt det skal komme ny og bedre versjon, men enn så lenge vil jeg vel ikke kalle den løsningen som er i dag så veldig velutviklet.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 00:08   #134
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Men mener du at bloggene i FP-form (eller forum form) er så veldig fremtidsrettet? Jeg har hørt det skal komme ny og bedre versjon, men enn så lenge vil jeg vel ikke kalle den løsningen som er i dag så veldig velutviklet.

Nei, jeg tenkte bare sosialt, ikke teknisk, om du forstår.

Gammel 09-07-09, 00:13   #135
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg tenkte bare sosialt, ikke teknisk, om du forstår.

Ja, da skjønner jeg. Men ville det ikke fungert sosialt ute på forumet også? Men mer oversiktlig? Jeg mener, de gangene jeg har sveipet gjennom bloggene så er det jo mye morsomt der. Rene fjaseinnlegg, med dertil fjas i svar-trådene under. Det kunne jo like gjerne vært forum.

Innlegg om familieturer, første skoledag, problemer, personlige ting osv kan jeg forstå man vi begrense og kanskje ha en blogg til å lage seg en slags dagbok/ logg.

Gammel 09-07-09, 00:16   #136
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

Nei takke meg til, jeg likte bedre Newsgrupper jeg.

Gammel 09-07-09, 00:17   #137
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Ja, da skjønner jeg. Men ville det ikke fungert sosialt ute på forumet også? Men mer oversiktlig?

Jeg er ikke sikker - jeg synes forumet har blitt veldig stort, det er ofte litt tilfeldig hvilke delfora ting postes i, og det er (for meg) enklere å kikke innom de "faste bloggene" enn å gå på leting i forumet etter morsomme tråder, de dagene jeg ikke har tid til begge deler. Jeg vet at mange mener omvendt, og det er jo også mange som ikke bruker eller ønsker å bruke bloggene. Jeg tror vel helst at det også er naturlig - at noen gjør det ene og noen det andre, og at man dermed får mindre og mer oversiktlige grupperinger begge/alle steder enn om alle var i ett eneste stort underforum.

Og så er det jo det at selv rene fjaseinnlegg kan man synes det er enklere/hyggeligere å postes i en mindre gruppe der man kjenner folk litt bedre og ikke trenger å bli misforstått eller å føle at man fjaser for mye eller noe sånt.

Gammel 09-07-09, 00:18   #138
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Nei takke meg til, jeg likte bedre Newsgrupper jeg.

Gammel 09-07-09, 00:21   #139
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

Åh, det er slikt vi kommer til å snakke når vi blir gamle. "Nei, det var bedre før når en kunne snakke skikkelig med folk på SMS"

Gammel 09-07-09, 00:23   #140
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Åh, det er slikt vi kommer til å snakke når vi blir gamle. "Nei, det var bedre før når en kunne snakke skikkelig med folk på SMS"

Hihi, jeg husker at vi tok gamlehjem-mimringen på forskudd en gang rundt århundreskiftet på no.alt.pludring. Nå må jeg jammen sjekke om de postene fremdeles er å finne hos Google.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:33.