Sv: "Dele" opp familien når man flyr
Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.
Så da må det jo være dette som ligger til grunn??
Men for å bruke meg selv om eksempel. Når jeg og x (faren til barnet mitt) flyr hver vårt fly til fra London så gjør det det fordi jeg gjør det jeg kan for å unngå at barnet mitt skal mistet oss begge i en ulykke. Jeg vet dette er totalt irrasjonelt men gjør det alikevel. Jeg ler av meg selv, jeg sykler ned Trondheimsveien i Oslo daglig ... sjangsen for at jeg skal bli påkjørt av buss eller trikk er jo MILLIONER ganger større .... men alikevel så insistere jeg altså på at vi ikke flyr sammen ....
Jeg skjønner det hvis dere reiser til London uten datteren deres. Hvis en av dere reiser med henne øker dere jo bare faren for at en av dere skal miste hele familien sin, eller barnet en av foreldrene.
Jeg tror ikke jeg hadde vært lykkelig hvis vi hadde valgt å dele eventuelle barn og halvparten omkom. Da hadde jeg ikke greid å tenke på annet at hvis vi hadde valg å fly med "mitt" fly så hadde alle overlevd. Det betyr selvsagt ikke at jeg vil at hele familien skal dø fremfor halve. Det betyr bare at jeg vil at hele familien skal overleve, ikke bare halve.