Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Til dere som sier dere har et rotete hjem

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-09, 16:13   #1
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Kremt: På stuebordet mitt ligger det i skrivende stund: En stor bilpark, type lekebiler i alle former og fasonger, en diger eske med lego, en legoborg, noen spillkort, et Nemi-blad, et syskrin, en symaskin, diverse stoffrester, en jeans som jeg skal legge opp for mannen, diverste nybretta tøy hentet inn fra tørkesnora og en stor rull med Torky.

Gammel 27-05-09, 16:17   #2
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Kremt: På stuebordet mitt ligger det i skrivende stund: En stor bilpark, type lekebiler i alle former og fasonger, en diger eske med lego, en legoborg, noen spillkort, et Nemi-blad, et syskrin, en symaskin, diverse stoffrester, en jeans som jeg skal legge opp for mannen, diverste nybretta tøy hentet inn fra tørkesnora og en stor rull med Torky.

Er dette på salongbordet eller, hvor storte er det? Jeg tror jeg måtte stablet i høyden for og få plass til alt dette.

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:19   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av siljemoren, her.

Er dette på salongbordet eller, hvor storte er det? Jeg tror jeg måtte stablet i høyden for og få plass til alt dette.

Klart man må stable i høyden! Noe annet ville jo være sløsing med plassen.

Jeg mener ellers bestemt at jeg la ut et bilde av salongbordet vårt en gang, for å demonstrere i en lignende diskusjon, men mulig det var i en blogg, jeg husker ikke. (Jeg skal ikke gjenta suksessen nå, for nå er det altfor ryddig her - jeg kunne jo gitt folk vrangforestillinger!)

Gammel 27-05-09, 16:21   #4
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som sagt: bare amatører har rotet i ett lag. Tsk, tsk.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:26   #5
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Som sagt: bare amatører har rotet i ett lag. Tsk, tsk.

Da notere jeg meg det. Kan sable rote i høyde.

Men jeg er litt redd det hadde blitt stor rasfare, barn kan jo bli skadet. Noen jeg faktisk har erfart. Stablet mye oppå en komode og lillemor skulle ha tak i noe som lå underst, ergor mye falt ned over henne.

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:27   #6
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stablet mye oppå en komode og lillemor skulle ha tak i noe som lå underst, ergor mye falt ned over henne.

Det kalles læring og er viktig for unger.

Moralen er: la alltid nederste laget i rotet ligge, hvis ikke blir det rot i rotet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:30   #7
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Tro meg, jeg inviterer ikke naboer inn til kaffe om det ser sånn ut som det pleier å gjøre. Ergo inviterer jeg sjelden naboer inn til kaffe.

Samme her
Men kommer det folk ubedt, så får de finne seg en plass i rotet mens jeg finner noen rene kopper og rydder plass på salongbordet til dem

Gammel 27-05-09, 16:31   #8
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Det kalles læring og er viktig for unger.

Moralen er: la alltid nederste laget i rotet ligge, hvis ikke blir det rot i rotet.

På stuebordet her ligger:
Et par solbriller
To bøker
Ett blad
Lånepapirer
En regning
Filofaxen min
Dentinox
Negleklipper
En penn
To kopper
Tre fjernkontroller
En tallerken

Bor heldigvis i 4. etg og hadde fått nok fått skuffa unna noe mens folk var på besøk opp

Gammel 27-05-09, 17:36   #9
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Og ikke la noen rydde for deg. Det er bedre med system i rotet en rot i systemet. :gammeltjungelord:

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:54   #10
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tatt til meg hvordan noen venner av oss gjør det. De kan ha det veldig veldig rotete, men inviterer likevel med folk hjem på spontane middagsbesøk osv. Og det er så hyggelig! Jeg koser meg der, og sitter absolutt ikke og tenker stygt om dem fordi det er rotete.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 17:05   #11
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har gjemt meg en gang, da vi bodde et sted det var en gjeng med utrolig masete Jehovas Vitner som stadig ringte på. Vi hadde veldig store stuevinduer så treåringen og jeg la oss på stuegulvet, må ha vært veldig konfliktsky den dagen siden jeg ikke orket å avvise dem. Det gjorde et voldsomt inntrykk på eldstebarnet, han snakket om "de hovaene" i lang tid, og lurte på om vi skulle gjemme oss.

(Men dette hadde ingen ting med rot å gjøre, altså).

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:21   #12
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har stort bord.

Gammel 27-05-09, 16:28   #13
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Slik det ser ut her nå er besøk noe som utløser stort stress. Det er på rydde sti stadiet.

På stuebordet er det
1 kopp
4 glass,
1 tom drikkeyoghurt
1 liten tallerken
1 liten plasytskål
1 ødelagt mus m diverse deler
1 serviettholder
1 telefon
4 fjernkontroller
2 kulepenner
1 petshopfigur
1 eske små skruhjern
1 cd
1 tidskrift (Magma)
1 kork ra en skruflaske....

og det løper nok ikke fra meg.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 21:55   #14
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Vi har nok forresten overlag, flest ryddige dager. Vi vasker hus og rydder på fredagene, deilig ha ha rent og pent hus i helgen. Så rydder vi jo selvsagt litt hele tiden. Støvsuger gjør vi (les: sambo) hver dag, gjerne 2 ganger for dag og. Vårt rot består nok mest av barnas rot, klær og papirer.

Etter å ha lest denne tråden innser jeg at vi nok i grunn har det ganske ryddig. Jeg kan ikke fatte at folk har stuebordet fullt av rot.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 21:59   #15
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Så rydder vi jo selvsagt litt hele tiden.

Gammel 28-05-09, 22:10   #16
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Vi betyr nok egentlig sambo. :selvinnsikt:

Gammel 28-05-09, 22:40   #17
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Vi har nok forresten overlag, flest ryddige dager. Vi vasker hus og rydder på fredagene, deilig ha ha rent og pent hus i helgen. Så rydder vi jo selvsagt litt hele tiden. Støvsuger gjør vi (les: sambo) hver dag, gjerne 2 ganger for dag og.

Gale, gale menneske. Støvsuge 2 ganger for dag og rydde hele tiden?

Gammel 28-05-09, 23:11   #18
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har nok forresten overlag, flest ryddige dager. Vi vasker hus og rydder på fredagene, deilig ha ha rent og pent hus i helgen. Så rydder vi jo selvsagt litt hele tiden. Støvsuger gjør vi (les: sambo) hver dag, gjerne 2 ganger for dag og. Vårt rot består nok mest av barnas rot, klær og papirer.

Etter å ha lest denne tråden innser jeg at vi nok i grunn har det ganske ryddig. Jeg kan ikke fatte at folk har stuebordet fullt av rot.

Nei, det kan du vel ikke, hvis det du beskriver skal kombineres med at du synes dere til tider har det "litt rotete".

Jeg synes fremdeles det er ganske så ryddig her etter at vi ryddet på søndag, siden vi har ryddet vekk alt av kopper og glass og slikt hver kveld hele uken. Det er jo ikke noe rot på gulvet og knapt nok noe i noen av stolene eller sofaen, og nå er det bare et par bøker, noen DVD-er, et kamera, et par regninger, et brev fra SFO, to fjernkontroller, en pulsklokke, en avis, en apotekpose, et sammenleggbart sitteunderlag, en iPhone og en vannflaske på stuebordet. Ja, og så laptopen da, men den står jo alltid her.

Gammel 28-05-09, 23:27   #19
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nei, det kan du vel ikke, hvis det du beskriver skal kombineres med at du synes dere til tider har det "litt rotete".

Jeg synes fremdeles det er ganske så ryddig her etter at vi ryddet på søndag, siden vi har ryddet vekk alt av kopper og glass og slikt hver kveld hele uken. Det er jo ikke noe rot på gulvet og knapt nok noe i noen av stolene eller sofaen, og nå er det bare et par bøker, noen DVD-er, et kamera, et par regninger, et brev fra SFO, to fjernkontroller, en pulsklokke, en avis, en apotekpose, et sammenleggbart sitteunderlag, en iPhone og en vannflaske på stuebordet. Ja, og så laptopen da, men den står jo alltid her.

Med to barn som løper inn og ut, samt griser fælt når de spiser, så må det støvsuges minimum en gang om dagen.

Med litt rydding mener jeg : Tar med oss glass tilbake på kjøkkenet, når vi uansett skal den veien, plukker med oss skittentøyet til vaskerommet, rasker med oss barnas leker til rommet deres.

Jeg har to "rotekurver" på hver side av sofan. I den en ligger det ladere, fjernkontroller og andre elektroniske dippedutter, som av en eller annen grunn bør være fremme. Den andre ligger det papir, aviser som ikke havnet i papirsøppla enda osv.

Vi har ikke shinet hus til enhver tid, men det skal som regel ikke så mye "panikkrydding" før det ser bra ut.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:11.