Sv: Disse flaggene igjen
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
Men du er enig med at "et lite flagg/skolegudstjeneste kan da ikke skade.." er et teit argument? Det var mitt motiv for å dra sgt inn i debatte.
Hvor teit argumentet er, kommer faktisk an på sammenhengen. "En liten skolegudstjeneste kan da ikke skade, så derfor er det greit å ha obligatoriske skolegudstjenester" synes jeg er et teit argument, for da er det snakk om å påtvinge mindretallet noe som flertallet ønsker, fordi man mener dette mindretallet ikke tar skade av det. Mens "ett lite flagg kan da ikke skade, derfor er det greit om ett og annet barn har et ikke-norsk flagg i toget" synes jeg ikke er et teit argument, for da er det snakk om å tillate noe som et lite mindretall gjør, og som ikke går ut over flertallet.
På samme måte ville det være greit å si "et hodeplagg skader vel ingen" for å tillate at de som ønsker å bære hijab i 17. mai-toget å gjøre det (konstruert eksempel, selvsagt) - men det ville ikke være greit å bruke det samme argumentet for å gjøre det obligatorisk for alle med hijab i 17. mai-toget.