Sv: Disse flaggene igjen
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Hvordan "sånn" mener du at det blir? Og hvilket ytterpunkt snakker du om?
Sånn som bekrevet nedenfor; dvs enten at man tar hensyn til den ene's følelser, at det automatisk går på bekostning av den andres følelser.
Det trenger ikke bli slik; men det kan bli slik at man må velge hvem sine følelser man vil ta hensyn til.
[/quote]
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
(Sannsynligvis synes de vel, som noen påpekte, ikke at det passer seg med noe annet enn norske flagg i 17. mai-toget, men uansett vil jeg anta at argumentasjonen kan være en litt annen akkurat når det gjelder det tyske. Jeg synes i alle fall argumentene mot akkurat dette flagget er litt annerledes enn for utenlandske flagg generelt.)
Sant nok, men at argumentasjonen er annerledes synes jeg er irrelevant. Jeg synes det blir lett diskriminerende om alle andre's land flagg er Ok, men bare ikke det tyske.
Det enkleste er å oppfordre til bruk av norsk flagg, det er tross alt den nasjonaldagen som blir feiret, og enhver annen bruk av flagg er litt odde, som noen så godt sa. For meg blir det hovedsaken, og deretter at det tyske flagget bør være like akseptabelt som alle andre flagg.
(Nå er jeg vel saklig nok, vel? )
|