Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Mimretråd om 80-tallet!

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-06, 10:44   #1
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Min venninde brukte gilette barberskum istedet for vanlig skum, og mamma`n ble så sint at hu "sprayet" ut hele flaska i do, lite populært...

Jeg sitter og tenket tilbake på alle kvalitetsfilmene fra perioden, St. elmos fire, goonies, Xanadu(kanskje fra 70-tallet, men jeg så den MY!!) 16.candles,
Fame, blues brothers,flashdance, dirty dancing... Grease 2 og footloose må ha også ha kommet på 80-tallet?? KVALITET!!!!!!

(sier kanskje mer om Dvd samlinga mi at de fleste filmene over er kraftig representert i dvdskapet.....)

Må ikke glemme Breakfast Club ! Det er jo tidenes film , - synes jeg da

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 11:33   #2
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av mandarin, her.

Må ikke glemme Breakfast Club ! Det er jo tidenes film

Og den har jo så fin moral: Ungdom med forskjellig bakgrunn og fra forskjellige sosiale vil finne ut at de faktisk har noe til felles hvis de bare snakker sammen.

(og røyker nok marihuana ).

Ben "mimre" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 12:05   #3
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dessuten var leppestift og kajal i ett. Lyyys rosa, og matt. Og Charlie's isblå kajal til øynene. Ærrugæærn.

Den ferskenfargede kjeledressen hadde jeg en type av også. Med brun skinnbelte, brune mokasiner med fjør og den nevnte rosa leppestift/kajalen. Dessuten hockeysveis. Kort ved øra, langt bak og tuppert på toppen.

Dessuten hadde vi, i allefall der jeg bodde, hvite store herreskjorter med oppbretta krage og med brosje i halsen. Hullete, korte og trange olabukser. Og for ikke å glemme alt dingeldangel rundt håndleddene. OG skinnreimene øff cårs.

For ikke å glemme Finlandia vodka og tropisk nektar bak i russebilen. Med påfølgende spyrunder. Juice egner seg IKKE til blandevann. *gulp*

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 13:00   #4
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

, hvite store herreskjorter med oppbretta krage og med brosje i halsen. Juice egner seg IKKE til blandevann. *gulp*

GUUD jeg hadde mange læækkre brosjer .. og juice som blandevann har jeg ikke drukket siden jeg drakk det for første gang som 15 åring..

Men husker dere Punky ??

Gammel 19-12-06, 13:04   #5
kunstnerspiren
Til tider frustrert...

kunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av mandarin, her.

GUUD jeg hadde mange læækkre brosjer .. og juice som blandevann har jeg ikke drukket siden jeg drakk det for første gang som 15 åring..

Men husker dere Punky ??

Ja Punky husker jeg!

Gammel 19-12-06, 13:09   #6
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av kunstnerspiren, her.

Ja Punky husker jeg!

Punky Brewster?

Gammel 19-12-06, 18:33   #7
kunstnerspiren
Til tider frustrert...

kunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populær
Standard

Jeg er superimponert over alt dere husker! Så morro å bli minnet på alle de unike små og store 80-talls detaljene! Kjempeartig!

Gammel 19-12-06, 18:40   #8
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

Nå kom jeg på at jeg hadde så sinnsykt lyst på svart skinnjakke i 12 års alderen.. (på samme tid med de svarte solbrillene med speil i muligens). Jeg gikk å gnålte om dette lenge. Til slutt så tok mamma meg med og jeg skulle få, tror ikke det var jul eller bursdag.. Jeg var overveldet!
Da vi kom hjem var jeg veldig fornøyd med en gang.. selv om det var litt knapp over bringen (de begynte vel å vokse akkurat da ) og noen dager senere da kvitteringen var kastet og jeg allerede hadde brukt den, var det noen som kommenterte.. "Åja har du MØRKE BLÅ jakke du"

Joda jakken var mørkeblå og IKKE like stasen da.. husker jeg gikk med den for syns skyld over for mamma noen ganger .. men den ble aldri det den skulle være.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:23.